Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 657 ggr
Jetaime
0

Tisdag 15 oktober.

Kom precis in från min runda med hundarna, gud vad man får kämpa med hundar som drar, jag var helt genomsvettig när jag kom hem! (Odjuret aka Border collien Ozzy). Zuki var som vanligt överlycklig över att få springa på stranden! :)

Idag blir det lite tvättande och städande tänkte jag. *yaj*

Vad ska ni göra idag?

[Neoverona]
0

Jag har jobbat hela dagen med koppel, och ska snart fortsätta :) Hundarna har haft en ledig dag, lite träning samt ensamtid med mig.

Sugar Mist
0

Idag händer inte mycket, är öm efter att han drog omkull mig igår, men imorgon ska vi till Askimsbadet och låta hundkräken springa :)

-

Tina
0

Jag ska åka till klubben snart och traska lydnad. Sent och mörkt men så får det bli. 😉

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

LinDajSon
0

Blev en milpromenad med Jin. Lek med valpis. Athos fick härja lite med grannhunden. Ja sen tog jag ju med lillan till klubben, skulle hämta nyckel till stugan. Underbar valp den där lilla… fenomenal…

Sugar Mist
0

Ikväll gjorde vi något vi inte gjort innan, något jag inte vågat- dessutom med störning av kor som nyfiket kikade över stängslet några meter bort. Han gick helt lös, utan koppel och allt. Och vet ni? Han skötte sig hur bra som helst ;) Inkallningen sitter superbra med störning av kor, kom varenda gång jag kallade in honom och lydde kommandon som sitt, frys/stanna, balansera och upp. Dock fick han bara gå lös 50-60m ifall någon skulle gå runt hörnet, men ändå, han gick ju för tusan LÖS!!

-