Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1632 ggr
Jetaime
0

Helgen 18-20!

Då var det fredag igen! Några roliga planer inför helgen? :)

Själv har jag precis varit ute på promenad med hundarna, och ska ut och fixa lite med kaninerna om en stund, sen blir det att packa, förbereda och handla lite mat till helgen. Det blir nämligen vallningshelg uppe hos Peter Bengtsson i Askeröd, ska bli så kul! :)

[Neoverona]
0

Ska till största delen ta det lugnt. Några cykelturer och långpromenader får det bli :) Idag händer det inget speciellt, ska boka veterinärtid till Nox hoppas på tid på onsdag! Får väl bli ett träningspass idag, så hundarna blir mindre galna ;)

LinDajSon
0

Lycka till hos Peter!

Jetaime
0

#2 Tack :)

Sugar Mist
0

Stressig helg. Den förbannade joggaren(Hade gärna släppt Opsis på honom nu.) har skickat en anmälan till länsstyrelsen och jag vetefan hur jag ska få Opsis att bete sig mot främmande personen för han vaktar- och det mycket. Folk kan inte vara i samma rum som honom för då skäller, morrar och motar bort dem. Just nu är jag förtvivlad, jag vet inte hur jag ska hantera det, inte uppfödaren heller och jag vill inte förlora honom. Helvete.

-

mingman
0

Här ska vi ha en lugn helg.

Vi flyttar om två veckor, så det är packa och fixa och städa som gäller hela tiden nu. Fidel får ett par aktiva promenader, och mycket gott att tugga på så han håller sig nöjd.

#4, jag tror att det bästa är att vara uppriktig med hur läget är, hur Opsis är och vad ni aktivt gör för att förebygga olyckor. Jag tror, som jag tidigare sagt, ej att de tar och avlivar en hund för en incident, däremot kanske ni ålläggs att alltid ha munkorg tex. Men jag har aldrig varit i situationen så jag vet egentligen ingenting. Hoppas i alla fall att det går bra. Vi tänker på er!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

#5 Det är det som är problemet. Opsis kommer då att få leva ett liv i ständigt koppel, det funkar inte för honom. Det han stimulerar honom mest och gör honom nöjd är fysisk aktivitet, lösspringande och uppletning. Inget av det kan han göra i koppel. Jg kan inte tävla eller ens träna i de grenarna vi älskar, allt blir förstört och jag sitter här och gråter ögonen ur mig, blir så frustrerad på allt.

-

LinDajSon
4

#6 Jag tror att jag har lite tips till dig nu när jag börjat få en lite bättre bild av Opsis och er vardag. :) Fysisk aktivitet som huvudsaklig aktivering är i det långa loppet något som bygger upp mer stress än man tror. Det gör dem trötta för stunden men de kräver mer och mer för att bli trötta. Stressen går aldrig ur dem. Det är en form av över aktivering/fel aktivering när de blir fysiskt över tränade men inte samtidigt balanseras upp mentalt. Och lugna, balanserade blir de INTE a fysisk aktivitet om de redan har problem med nerverna. Inte mer än för stunden. Man måste tänka långsiktigt. Börja spåra, det kräver lugn och fokus vilket är vad din hund behöver i det här läget. Inte springa och leka…. Samla sig. Tänka. Träna lydnad - ANSTRÄNGANDE lydnad, nya övningar med ständigt stegrande krav när de börjar sitta. Sluta kasta frisbee och annat uppjagande. Ta promenader. Lugna men långa promenader med kontakt- och nosövningar. Det är nog i den här änden ni får börja. Rätt balans kommer skapa en mer balanserad hund. Sedan är det mognad och förstås social träning. Men hunden måste få en chans att vara balanserad innan man börjar med det svåraste..

LinDajSon
0

Äh särskrivningar pga mobilens autokorr…

Sugar Mist
0

#7 Jag har bara spårat få gånger och tror inte ens jag gör rätt. Ingen vill hjälpa mig och alla är arroganta och tar för givet att jag bara skämtar när jag frågar, liksom, spår vet ju alla hur man gör?? Nä jag vet inte. Opsis springer i de spår jag gör, tar knappt belöning utan fortsätter.

-

Jetaime
0

#9 Man kan ju börja med enkla godisspår bara :) Det gjorde jag med Zuki.

MelliPirelli
0

Har precis hjälpt Winnies uppfödare med att starta en fbgrupp, så nu har kennel Gun Lake en egen sida på fb! 😃 Hoppas på att få se bilder på syskonen.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
0

Blev en lugn helg! I fre-lör fick Diablo 1km cykling vilket han älskar, något som vi ska starta upp smått igen :) Nox fick träna på rutan, det ser redan nu snyggt ut! Det kan nog bli något en vacker dag!

Nu sitter jag och jobbar med bilder som ska skickas iväg till framkallning och hundarna tar en välförtjänt vila i det kalla regnvädret :)

Jetaime
1

Kom precis hem efter en helghelg i vallning och agilitykurs nu på kvällen (dock var vi mest med på teorin, och körde några små övningar). Helt, heeeelt, helt slut! Får komma med lite mer uppdatering och bilder imorgon, för just nu orkar jag verkligen inte göra ett skit! :p

Ronja&Ila
0

Dålig helg då Ila var påhoppad igår på klubben helt oprovecerat och hunden slutade inte att gå på henne trots att hon blottade mage och strupe , visade väldigt tydligt undergivelse…

Detta hände igår och är fortförande arg…

Sugar Mist
0

Jag har torkat lever och kyclingmage och tagit tuffa beslut i helgen.

-

LinDajSon
0

Miljötränat lillan på tågstationen, hon är en härlig liten valp. Haft besök av en corgi som testat vallning. Lördag till söndag hade jag besök av en vän, hundarna överlyckliga haha. Lättroade. :)