Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1940 ggr
LekGott
0

Täcken?

Hej på er alla! =)
Roligt att få ta del av alla era tips och idéer!
Hittade ingen tråd om detta dock…

Hur gör ni en riktigt regnig eller snöslaskig kall dag? 
Har ni något form av skydd (täcke ex) på dem? 
Vad tycker dem om de? 
Går det att träna i? 

En ras med mycket päls men kanske kan va ett regntäcke för att slippa få in en lerhög eller för att slippa ett eventuellt bad?

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

Har aldrig använt täcka till Zuki, hon är väldigt tålig för snö och kyla och så länge man är igång så är det inga problem :)

Kan säkert vara praktiskt också om man har en hund med mycket päls, men tycker ändå att… iaf Zuki är väldigt lätt att torka av med handduk bara.

mingman
0

Fidel klarar nog kyla bättre än de flesta (värme är värre, då blir han helt utslagen stackarn). Dock har jag investerat i ett regntäcke, just för att slippa blött och lera. Min hund får ju vara i soffan, och han ska rulla sig så ofantligt när han är blöt, därför blev det regntäcke för oss.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

Jag använder inte ttäcke mer än reflextäcke ;) Däremot skulle jag använt täcke efter träning

-

LekGott
0

Ja dom brukar ju vara ganska kyltåliga med tanke på tjockleken på pälsen och sålänge man håller igång dom! 

Hur gör ni på sommaren? 
Har hört talas om att bla Hurtta har ¨kyltäcken¨, något ni har erfarenhet av? 

Reflexer är en självklarhet! Använder ni täcken, ¨västar¨ eller kanske halsband(kan tänka mig att det kanske försvinner lätt i pälsen?)? =)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

mingman
0

Jag har ej prövat kyltäcken. Vi brukar antingen ta det lugnt, eller försöka hålla oss vid vatten så han kan simma. Han är nämligen helt galen i att simma och leka i vattenbrynet. Jag har turen att bo nära vatten, så det är sällan något problem.

Reflex har jag faktiskt slarvat med. Har ett koppel med invävda reflexer dock, och tänkte inverstera i en reflexscarf så han syns ordentligt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

#4 Halsband och väst för vår del i reflex, sedan reflexväst på mig ;) På sommaren gör vi inget sådant, då tar vi hellre en sväng till sjön.

-

LekGott
0

#6 Hur funkar de med halsband? syns de genom all päls? haha =)

Jag får hem min lilla valp fram mot lucia och hoppas att även han kommer älska att bada, bor väldigt nära havet och hade varit väldigt härligt att kunna kyla av honom där på promenaderna o mellan träningarna när det är varmt! 
Men va jag har uppfattat det som, så brukar det vara omtyckt med bad i denna rasen? (inte bad hemma då men i sjö eller hav)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

#7 Mjae, de vet jag inte. Och han har inte spec. mycket päls heller. Bättre med en ordentlig reflexväst :)

Jag upplever att rasen är ganska badglad, Opsis älskar vatten iaf. Brukar lägga sig ned i det grunda och bara softa haha

-

LekGott
0

Bättre med reflexer åt alla håll, så kan väl knappast bli för mkt iaf =D

Åh va härligt! =)

Nu börjar detta gå ur tråden lite men hur gör ni med era hundar efter bad i saltvatten? Badar ni dem hemma då för att få ut saltet o slippa irritation i huden eller hur gör ni? Har ni märkt att dem varit känsliga mot eksem efter mycket vattenlek?

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

Jag sköljer av min hund i badkaret och tvättar sakerna och sköljer av leksakerna som använts där. Än har det inte varit problem :)

-

LekGott
0

Okej, va skönt =)
Ser fram emot en sommar med förhoppningsvis massa vattenbus!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

#11 Jag med :)

-

[Neoverona]
0

Jag använder BoT täcken på mina när det regnar, snöstorm och alltid när det går till kallare grader :) Mina hatar täcken, framför allt Diablo, men så enkelt får man inte bort dom ;) När det är varmt så kommer regntäckena fram när det regnar! Kyltäcken vid tävlingar på sommaren. Jag spolar av mina hundar lite snabbt när dom än har badat (även i sjö), Nox får bada oftare då han har enkel päls ;)

Jetaime
0

Har inte använt kyltäcke heller då Zuki inte blir så påverkad av värmen heller :).

Reflex har vi oftast en reflexväst, ibland ett halsband som sitter löst.

[Neoverona]
0

Just det, jag använder inga reflex som syns. Dåligt av mig ;) om jag inte använder täcken då!

LekGott
0

Hehe ja de där med täcken brukar ju inte vara så jätteomtyckt. Är ju inget normalt för dom men å andra sidan vänjer sig väl de flesta efter ett tag =) #13 Tycker du att kyltäckena är bra? Gör de stor skillnad? Antar att även dina gillar att bada då? =)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

[Neoverona]
0

#16 De gör skillnad på Nox men inte så mycket på Diablo (för tjock dubbelpäls). Älskar att bada! Ibland för mycket ;)