Tävlingar/utställningar i höst?
Några tävlingar eller utställningar inbokade nu till hösten?
Skriv gärna vem ni ska tävla med och i vilken gren samt var :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Inbokat än så länge är Off utställning i Sofiero den 14 september, tänkte att det var ett utmärkt sätt att fira min födelsedag på ;) (hade dock önskat att Zuki inte precis hade fällt av all sin päls, haha!)
Dagen efter den 15 spetember ska vi debba i lydnadsklass 1, vilket bli vår första tävling! Jag är otroligt nervös, men ska nog gå bra :)
Funderar även på att anmäla mig till den off utställningen för brukshundar i Lund den 22 september.
Vi har hunnit boka in oss på flera utställningar nu i höst. Jag håller tummarna för att han håller för utställning då de är de jag vill!
Nästa helg, 31/8 ska vi till inoff i Örebro. Vi ska tävla mot "storebror" Lundens bellagotto Angel´s Rock "Rock" och syster "Aska", Lundens bellagotto Angel´s Aska som uppfödaren har. Såklart vill jag att vi ska vinna! :D
15 september är det inoff i Forshaga. Curlyklubben arrangerar. Så det kommer nog bara vara jag som har aussie, iaf valp. Men det ska bli kul ändå.
Har också funderingar på off i Norge i november!
#2 Kul! Hoppas det går bra! :)
Jag ställer mest Zuki för skojskull (bra träning dessutom!) då hon inte är någon utställningstyp direkt. En del domaren dissar henne direkt och en del ger henne i alla fall en chans ;) Därför jag funderar lite på den i Lund för bruksraser den 22:a. Tror hon kan ha större chans där.
#3 Tråkigt när domaren inte tycker att hunden är så rastypiskt. Min svärmor har en Curly hane och han får ofta domen "för stor" på något ställe på kroppen.
Jag tar inte utställning på liv och död, dock lite kul och få lite kritik om dan dom är :)
#4 Jag tycker om inte annat det är rätt kul att bara vara på utsällningsområdet också och kolla på alla andra hundar och gå runt med Zuki, jättebra miljöträning! Och träffa lite andra hundnördar ;)
Inga utställningar planerade, då jag nästan har lagt av med det sedan Tvååker (han blev akutsjuk och SKK har sina regler).
Nästa år blir det dock förhoppningsvis några, får se hur han ser ut i kroppen! :) Lite synd att det inte finns många här runt omkring Göteborg till hösten.
Har sista tävlingen för året med Diablo den 21 September, vi ska ha roligt på Rallylydnads planen! :)
#6 Lycka till :)
Har ett par lydnadstävlingar i November som jag funderar på att anmäla mig till. Ett par av dom vet jag att jag kan ta mig till, men ett par av dom måste jag har tillgång till bil, vilket gör det mer komplicerat, så blir sista-minuten-anmälan då.
Vi har inget planerat ännu. Tävlingar blir nog ej förrän nästa vår, och utställning känner jag mig så osäker på ännu, haha. Kanske låter någon vän ställla honom på stora sthlm, men jag måste invänta några saker som kommer påverka min ekonomi. Det är osäkert om jag kommer ha råd med mycket mer än mat och hyra tyvärr.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Ställt på tre inoff och nu på lördag blir de våran första officiella i Sundsvall! Ska bli kul , Har inte så höga förhoppningar ser mest fram emot att få träffa ilas kullbror! I övrigt är jag inte redo för någon tävling än så blir nog till bästa år :)
ASCA-trial nästa söndag med Jin, 2x får 2x anka. :)
Agility KM på torsdag! :)
Precis anmält mig till "Gåsalydnaden" i Falsterbo den 17/11 :) Nära och bra! Vi kommer tävla i Lk1.