Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettfoder-hälsa-sjukdomar-skador
Läst 1531 ggr
LekGott
0

Torrfoder, behöver åsikter?!

Nu kommer vi till de där med foder då… Har inte än frågat va uppfödaren använder men vill veta lite vad ni tycker om olika foder?

Jag kommer ¨behöva¨ ett torrfoder som antingen äts torrt eller uppblött… Hört många goda ord om Standrat men att det ska va en lång invänjningsfas? Vad tycker ni? Föredrar ni andra torrfoder?

Vet att många av era äter VoH men ni kanske har erfarenhet av torrfoder också?

Min förra hund fungerade väldigt bra på Eukanuba men hört lite negativa saker om dem också trotts att dem fått bäst i test osv.. 

Skriv gärna vrf ni gillar och inte gillar olika foder!! =)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

Vi bytte rakt av till Standardt utan problem och han funkade bra på det. Nu i slutet blev avföringen som hårt vispad grädde, så vi började med BARF istället.

-

Frida B
0

Nadja gick jättebra på Standart, bytte i en vecka. Hon gick från löst, ljust, extremt illaluktande ellefantbajs gjort på doggy hundmat (sjävklart) till normal skit. Hon var inte Aussie, utan Schäfer/Finsk Lapphund, men ändå :) Hund som hund.

Skulle helst av allt vilja barfa min framtida hund, men känner att jag varken kommer att ha kunskap, tid eller råd så kommer att bli voh färskfoder. Blir det mot all förmodan torrfoder, blir det Standart eller Taste of the Wild. Bra innehåll och mest köttprodukter.

Sen finns ju Ziwi Peak, men det är ju liiiite (läs extremt) dyrt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LekGott
0

#2 Det har jag aldrig hör innan! vad är skillnaden på dem och vad är det som gör att den är så fruktansvärt dyr?

#1 Hur länge körde du på standrart innan det blev så? vet du om det kan ha berott på andra faktorer än bara fodret?

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

#3 5mån. Njae, jag vet inte. Han reagerar inte så bra på spannmål öht

-

Jetaime
0

Jag har FourFriends (Power) till Zuki, och är supernöjd. Tycker det viktigaste är att kolla bla. köttinnehållet i ett foder.

Frida B
0

#3 det är mycket, mycket bättre innehåll i ziwi, därför blir det dyrare. Men har för mig att en 5 kg säck kostade 700 så…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
0

#6 995kr*

-

emeliagranstrom
0

Jag fick med "Bozita Robur Bredder & Puppy" från min uppfödare och min Lukas älskar det verkligen. Han bajsar inte så mycket och det är fina korvar. 

I början så gav jag det torrt men eftersom han är så matglad och äter så himla fort så började jag blötlägga maten. Då äter han saktare och det är bättre för lilla magen eftersom han äter så snabbt. 

Det är inte så dyrt heller. 

Till våra jakthundar har vi Doggy Professional Extra Active, det funkar bra för dem och de får superfin päls. Också inte så dyrt. 

Har typ bara fått höra dåliga saker om Doggy men Doggy Professional tycker jag funkar riktigt bra. Vi blötlägger även till jakthundarna, de är också matvrak!

Vi kör alltså bara på torrfoder och det har funkat för oss i alla år och vi har haft hundar i alla tider.

[Neoverona]
0

Använder Doggy Revir till Diablo, fick även hem Doggy valp när jag fick hem Nox. Diablo funkar bäst på Revir (han får ibland kött till), då han har gått på det i stort sett hela sitt liv. Har även köpt Halla Medium någon gång.

MikkansBuse
0

Jag kör med Precept och VoH till Jax. Precepten är helt ok för honom. Dock är tanken att jag helt ska gå över till VoH när han inte längre växer så mycket. Än så länge är det alldeless för dyrt med det. Plus att när vi ska resa, vilket vi gör ofta, är det bättre med torrfoder för att slippa allt kladd och hålla koll på färskheten på VoH.