Tik eller hane?
Nu till den stora frågan, har ju tänkt hela tiden att skaffa en hane, men sen kom jag på att dem kan ju lätt bli snuskiga, så som att rida på allt mm.
Men vad tycker ni om ni fick välja? skriv gärna för och nackdelar med respektive kön!
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Hane alla gånger. Jag klickar bättre med hanar, och "snuskiga saker" har jag aldrig upplevt trots att han reagerar starkt på löptikar.
-
Puttade upp en tråd till dig som handlar om "tik eller hane" så ta gärna en titt där! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
tack! :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag föredrar också hanhundar, helt klart. Löp verkar bara jobbigt, och visst kan de vara hormonmonster ibland. Jag kan just nu inte gå i en djuraffär utan att ha Fidel fastkilad mellan mina ben så att han ej kan lyfta på benet. Nosen går i backen konstant, och alla dofter är så sjukt intressanta.
Men hellre det än osäkerheten med en tik. Speciellt om man ska tävla och så. Jag vill inte ha en hund som riskerar vara helt ur form på grund av löp.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag har haft båda, hanar kommer i en snuskålder det är ju så. Men jag tycker de är mycket enklare än tikar! Dock så har jag aldrig haft en tik som jag tävlat med aktivt. Nästa blir dock en tik :) Men hanar är den absolut favoriten!
#4 Åh jag känner igen den känslan xD Kan inte säga att jag absolut inte skämdes när jag råkade släppa efter lite på kopplet och han direkt stället sig och pinkar, jäkla hund!
-