Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 937 ggr
Jetaime
0

Helgen 25-27 oktober!

Helg igen! Några planer inför denna helgen?

Själv tänkte jag åka på "Årets Skånska Aussie" i Bjuv, väldigt trist att tävlingen blev inställd bara… Men det blir iallafall ett föredrag av Jörgen Karlsson.

Sen på söndag är det agilityträning! :)

Trevlig helg!

mingman
0

Jag peppar mest inför nästa helg, då vi kommer ha flyttat. Denna helg kommer ägnas åt packa och städa. Det känns som jag bara packat och städat i tusen år minst, så det ska bli så förbenat skönt att ha det klart.

Men några promenader - kanske till rastgården - ska vi nog hinna med, så han får röra på sig ordentligt. Kaske kör ett lydnadspass också. Men vi får se.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Neoverona]
0

Inget speciellt denna helgen heller, imorgon skulle vi gjort Nox MH om jag hade anmält. Men istället så drar vi några timmar på morgonen till Gekås. Hundarna blir nog glada för det som man kommer hem med ;) En riktigt seg dag idag, då det är sista skoldagen innan höstlovet, får bli långpromenader som vanligt och lite slalom träning för Nox i helgen. Diablo ska i stort sett få vila men ska nog köra igenom de nya skyltarna med honom i Rallylydnaden. Lite Dog Parkour ska vi nog hinna med också, och en promenad bland hästarna för Nox del. Vid bra väder ;) Nu taggar jag inför Gekås imorgon! Dock inte att vakna vid 06..

Frida B
0

Ska ha tre hundar i helgen, så blir fullt upp. Förra helgen hade jag samma gäng (Bernhard, nimbus och Norton) och dom verkar trivas bra ihop :) Norton och Bernhard småmorrar lite åt varandra i blrjan, men det är bara smågnabb som släpper efter en timma. Dom är ju trots allt 10 och 13 år. På söndag blir det agilitykurs igen med nimbus! (Hoppas det är okej om jag skriver här fastän jag inte har aussie)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
0

Precis varit ute på långpromenad med Zuki och Ozzy. Jag är helt slut nu :p

#1 Härligt att flytten snart blir av :)

#2 Jag vill också till Gekås… Bara handla en massa saker till djuren, haha 😇. Hade dock ett par vänner som var där nu i veckan, men dom frågade aldrig om jag ville följa med… blir alltid så utanför och bortglömd, kändes härligt.

#3 Ja det tycker jag absolut! :)

Sugar Mist
0

Korna har äntligen flyttat ur hagen så nu får jag ha den för mig själv, så vi ska busa runt och så får han nosa runt som han vill. Blir en lugn helg för vår del :)

-

LinDajSon
0

I dag klippte jag mina får. Alla tre hundarna var med. Husse hade koll på dem, vanligtvis är bara Jin med på klippningen för han vet vad jag gör och håller sig ur vägen (ligger bredvid) när han inte behövs. Hämtar fåren om de går iväg (jag klipper dem fristående) utan att jag behöver säga något… väldigt bekvämt att ha en sådan medhjälpare. Athos vill helst ligga mitt under fåren så det är mest honom man får hålla koll på, Feng var med för första gången och skötte sig exemplariskt. Kommer bli en lika fin vallhund som mamma och pappa… :) Tog ett par timmar att klippa, använder ju handsax och har inte bråttom. Fåren älskar klippningen så vaeför stressa. Sitta i solen och mysa är ju ett bra sätt att spendera en fredag.

Tina
0

Tåss fick jobba lite hos fåren idag och på kvällen blev det en timmes lydnadsträning på klubben. Har inget speciellt planerat för helgen mer än plugg och lite allmänt pyssel. 🙂 Det blir lydnadsträning antingen lördag eller söndag.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com