Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 938 ggr
Jetaime
0

Godeftermiddag 23/10!

Det blev en lååång superhärlig promenad med hundarna i förmiddags! Zuki och jag gick och hämtade upp Ozzy och sen gick vi på stranden :)

Nu håller jag på att tvätta och sitter och käkar lunch medan Zuki ligger och tuggar på ett grisöra!

Funderar också lite på hur jag ska göra med min katt, det känns som att det är något som inte stämmer, men jag vet inte vad eller hur jag ska förklara, en känsla liksom av att något är fel. Han var rätt nyligen hos veterinären på hälsokontroll och fick tömt analsäckarna och dessutom opererat bort några tänder…klurigt.

Vad har ni för er idag? :)

mingman
0

God morgon!

Jag har flyttpackat. Fidel har fått roa sig själv. Mest låg han utanför dörren till rummet där vi packade och stirrade in. Han är nog lite förvirrad om vad som pågår. Allting vi äger liksom försvinner och det blir bara kartonger kvar. Jättekonstigt.

Han ska väl få sig en lite längre runda ikväll, om jag bara blir av med denna förbenade huvudvärken.

Nästa gång vi ska flytta hyr jag en flytt- och städfirma och åker utomlands så jag slipper allt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Neoverona]
0

Jag har precis kommit hem från veterinären med grabbarna :) Dom hittade inget fel på Nox med hans knastrande, han hade inte ont någonstans så det var onödigt att röntga honom för att hitta ett fel som kanske inte finns.

Diablo tog pisseprov för UVI, vita blodkroppar och något högt PH, resultat kommer imorgon kväll. Så får vi se om han behöver gå på antibiotika eller ej :) (nox hade samma i början av året, helt frisk då också)

Fick hem mina bilder idag, och de är helt underbara! Sitter just nu och räknar på vad man ska beställa hem till hundarna. Rådjursklövar är bestämt, men behöver lite köttiga ben och gottigt också :)

Snart ska Nox få följa med mig och lämna/hämta böcker på bibblan, fritt fram för träning. Nu ska vi ta tag i allting som förföljer oss ;)

Sugar Mist
0

Jag har inte gjort något idag men när mamma kommer hem ska jag dra ut henne i skogen och köra rapport och kanske lite uppletning också… hm…

-

LinDajSon
0

#2 Knaster? Knäleden eller?

emeliagranstrom
0

Idag blir Lukas 12 veckor så vi ska fara till veterinären och vaccinera. Lite orolig över att köra i denna regndimma.. men ska ta det försiktigt. Ikväll ska lillen få busa med sin papillon kompis Wilmer. 

Annars idag så hade jag tänkt att vi skulle träna lite på kommandot "stanna" han lyssnar mer på "vänta" så ska försöka omvandla det. Någon som har något smart tips?

[Neoverona]
0

#4 Ingen har någon aning om var det är eller var kommer ifrån. Det låter inget när man känner igenom honom, och ont har han inte. Han har inga problem med höfter, armbågar eller knäna.

LinDajSon
0

#6 Låter som något inte helt ovanligt, de kan knäppa eller knastra om de har lite ledvätska. Folk kan råka ut för samma sak, och det är inget farligt. Finns en liten huskur du kan testa, nyponpulver finns på ICA och kostar en femtilapp för typ… 2 månaders förbrukning. :)

LinDajSon
0

En tesked per tio kilo hund är en tillräcklig dos. Också bra för hundar och folk som faktiskt har problem med lederna.

[Neoverona]
0

#7 Tack för tipset! Ska absolut prova :)