Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettgalleri
Läst 6442 ggr
Jetaime
0

Bildtråd: Blandras!

Jag vet inte hur pass många här inne som äger en aussie-korsning, men skulle vara kul att se bilder på era blandningar :) Eller om ni känner någon som har en!

[Ebfotograf]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Diablo, Aussie/Samojed :)

Jetaime
0

#1 Han är så fin! Riktigt nallebjörn :)

Ell
1

Min tjej är aussie/border collie.

Jetaime
0

#3 Hemskt söt! Hur gammal är hon? :)

Ell
0

#4 Bara tio veckor. ;)

Jetaime
0

Supersöt som sagt! Vad har du för planer för henne (om man får lov att vara lite nyfiken)? :)

Ell
1

Har tänkt träna lydnad och agility med Nessie i första hand men vill gärna testa på lite allt möjligt och se vad vi fastnar för. :) Hade planerat att köpa en renrasig aussie först men uppfödaren kontaktade mig då jag var på jakt efter en valp och självklart fastnade jag direkt. ;) Hon var väldigt seriös för att föda upp blandraser (hon föder även upp renrasiga pomeranian) och jag har aldrig varit så noga med renrasig eller blandat sålänge föräldrarna är friska och allt går "rätt till". Har stött på många som föder upp blandraser som bara verkar vara ute efter pengar. Äh vad långt det blev, lite OT kanske. :P

[Miss_björnbär]
0

Min lilla aussie/border collie pojke vid namn Illidan. Hans mor är bordercollie/aussie och pappan är renrasig aussie. Min bolltokiga nallebjörn :) En bild på honom från när han var liten, endast 9 veckor på bilden. Tagen för nästan exakt ett år sen.

[Miss_björnbär]
1

Och en bild på honom nu, 1 år och 3 månader gammal :)

Jetaime
0

#8 Så söt! :)

MelliPirelli
1

Idag har vi besök av en 50% aussie och resten består utav kelpie, cattledog, gråhund och jämthund!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

EbbaMunther
0

Zito är 50% australian sheperd, 37,5% border collie och 12,5% husky. Här är en bild på honom när han va ca 9 v :)

http://bunnyjump.blogg.se

EbbaMunther
3

Nu är han 5 mån & 1 v :) Bilden är tagen för några veckor sen

http://bunnyjump.blogg.se

Jetaime
0

#13 Vad stilig han är :)