Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 3953 ggr
bellisan
0

hur är det att ha en aussie?

Hej jag undrar hur det är att ha en australian shepherd? Någon som kan berätta? Hur är det att ha en aussie? Hur ofta ni går ut? Hur mycket jobb det är med en aussie? Allt helt enkelt ;)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Sugar Mist
3

Svarar på dina frågor så som jag ser på mitt hundägarskap med min aussie. Hur är det att ha en aussie? Ibland helt underbart och ibland vill man slita håret av sig Hur ofta ni går ut? 3-4ggr per dag. Hur mycket jobb det är med en aussie? Beror helt på vilken typ det är, vilken uppväxt den haft m.m. Min omplacering är det mycket jobb med.

-

[Neoverona]
0

Hur är det att ha en aussie?
Helt underbart! Fast ibland som #1 skriver hemskt. Man får absolut gråa hår i slyngelåldern. Riktiga cirkushundar, som gör allt för sina ägare!

Hur ofta ni går ut?
2-3ggr per dag
**
Hur mycket jobb det är med en aussie?
**Går från individ till individ och deras historia. Det har varit ordentligt med jobb med min kille, vi är på god väg. Det är en otroligt smart ras så det är inte alltid enkelt ;)

LIMOUSIN
0

Hur är det att ha en aussie?
Mysigt! Min är väldigt kelig av sig :) en nackdel med dem är att de fäler som satan.. men annars helt underbara hundar lyssnar väldigt bra.

Hur ofta ni går ut?
2-3ggr per dag
**
**

Men min är det inte alls mycket jobb :)

**Haha korta men sanna svar blev det!
**

Jetaime
0

Hur det är att ha en australian shepherd?
- För mig är det helt underbart. Precis den typen av hund som jag var ute efter. Sen betyder inte det att det varit jobbigt vissa perioder och att man fått jobba en heeel del för att det skulle bli som det blivit :).

Hur ofta ni går ut?
- Beror mycket på vad vi gör om dagarna, det måste inte tvungetvis bli långpromenader och så många promenader som möjligt. Men det brukar bli en förmiddagspromenad som är lite längre, och sen en liten kvällspromis. Sen är hon ute i trädgården också.

- Ser inte det som något direkt jobb med min, utan mer som en del av vår vardag. Men lite kämpigt får det vara :).

MikkansBuse
0

Svarar för mitt aussieägande då min första är snart 7 mån.

Hur det är att ha en australian shepherd?

Underbart! Likaså jobbigt vissa stunder. Men med noga rätt val och om rasen verkligen speglar dig kan man inte bli nöjdare.

Hur ofta ni går ut?

Jag har varit väldigt snål med just promenader när han har varit liten. Det är inte förens nu som jag har börjat gå någon runda varje dag. Iaf en runda som han verkligen får sträcka på benen. 4-5 ggr per dag ungefär.

Har också varit väldigt konsekvent med detta. Han har fått jobba någon gång i veckan riktigt ordentligt men också haft tvångs-tråkigt. För att inte få den där känslan av att man är tvungen att jobba med något för att hålla honom nöjd. Men man ska verkligen tycka om att samarbeta och träna för att fungera tillsammans. Mycket "will to please"! :D

Stormblomma
4

Går ni på allvar bara ut med hundarna två gånger per dag?? Då måste ni vara ute väldigt länge?

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Jetaime
0

#6 Det handlar inte bara om promenader och hur långa dessa är, vi tränar/spårar, hon får vara med och hjälpa till ute hos kaninerna osv och sen har även vilodagar också.

Stormblomma
0

Ja jag tränar i flertalet bruksgrenar + drag och tävlingslydnad med mina men kan inte minnas en enda dag mina hundar bara kommit utanför dörren två gånger. Men ni kanske bara räknar promenader där ni går och gör ingenting annat? Och inte antalet gånger hunden går utanför dörren och får chansen att göra sina behov och röra på sig?

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

[Neoverona]
0

#6 #8
Jag räknar bara rena promenader, självklart är dom ute och rör på sig utöver det.

Jetaime
0

Jag räknar också bara promenaderna.