Måndag 28/10.
God morgon/förmiddag!
Har precis varit ute en sväng med min lilla hund i regnrusket och blåsten och promenerat, la samtidigt in lite lydnadsträning!
Har inte så mycket planer idag, eller ens denna veckan faktiskt. Det är tydligen höstlov så jag är "fri" från hundrastningen också.
Vad har ni för planer idag?
Bjuder även på en liten valpbild på Zuki!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag och Lukas har inte så stora planer idag, blir väl några promenader. Vi är nämligen hundvakt åt min kusins JRT, Bessi, som ska ha valpar när som helst, därför får Lukas mest va i buren så att han inte stör så mycket..
Valparna kommer att bli blandras, 50% JRT och 50% Borderterrier.
Borderterriern som är pappan ägs av min mamma. Ska bli spännande att se hur valparna kommer att se ut.
Det är storm här så det blir bara ett snabbt kiss i trädgården. Ska fokusera på lite tricks däremot, och mejla uppfödare, och ta ut råttorna, och städa.. och massa annat.
-
Tåss och jag ska träna apportering, promenera och utfodra fåren (han får hålla undan dem från foderhäcken). Annars blir det mest vilodag för hans del för senare i eftermiddag ska jag sätta isolatorer i hästhagen.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Har jobbat fredag, lördag, söndag,måndag. Varav 7-21 ena dagen och 7-22 den andra. Så är supertrött så nu ska vi mysa en stund då jag nyss kommit hem och sedan ikväll ska upp på klubben och hitta på massa kul. Prova lite rally kanske? Kvalitétstid ska hon få iallfall, knappt fått se henne senaste dagarna, vilket hon tycker är riktigt korkat!
Eftersom det är storm ute idag, så får det bli en inne dag. Tyvärr! Träningssugen! Har redan gått två längre promenader på morgonen, Nox fick inviga sitt nya snygga BoT som vi köpte igår. Har skaffat Adobe Creative Cloud, och håller på att utforska alla dessa program ;) Photoshop och Bridge är självklart, funderar på Lightroom också.
Man får ju alldeles för många program för det billiga priset ;)
Hundarna har sovit större delen av dagen, lika bra det. Så slipper dom tvinga en att gå ut haha!