Onsdag 30/10.
God förmiddag!
Vad händer idag? :)
Jag och Zuki har precis varit på VellingeBlomman och kikat runt lite, köpt lite kattmat och hundgodis och gått "tomtebystigen" hähä. Kände att vi behövde komma ut lite bland folk, så vellingeblomman + löning + höstlov = massa människor och bra miljö/socialträning för lillan!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ska lägga ett 20-30m blodspår till Diablo på åkern! Åker kanske in till stan med Nox för miljöträning :)
#1 Funderar också på att lägga spår (fast inget blodspår) till Zuki, blir lite utmaning med blåsten! Men får se senare om jag orkar :)
Jag och Lukas ska köra lite koppelträning idag, han tror att det är han som är ute och går med mig.. hm.
Måste bara få berätta att idag fick min kusins JRT hennes valpar. Tyvärr så blev det kejsarsnitt men alla 4 valparna och Bessi klarade sig. Det blev 3 tikar och 1 hane. Vi ska ha hanen, dom är så himla söta så jag tror jag spricker!! Och att våran borderterrier Fido är pappa till de små är bara ännu mer underbart.. åh, nu fick jag tårar i ögonen.. haha. Snacka om att va känslig!
Jag har också tårar i ögonen men av en helt annan anledning.
Jag ska ut i kohagen med Opsen, låta honom bara njuta av livet. Sedan ska jag åka iväg på bio för att få bort tankarna. Ingen speciellt händelserik dag direkt..
-
Det blev ett spår idag trots allt!
"Lilla fröken fin börjar verkligen fatta vad spår innebär nu, så himla kul! Nu får vi kanske se till att öka svårighetsgraden bara.
Var lite osäker först om jag skulle lägga, då jag kände mig lite omotierad, hade huvudvärk och var rädd att det skulle bli ett totalt misslyckat spår, måste nog lita lite mer på min lilla hund.
Blev ett U-spår (tja.. relativt.. haha) på ca 500m med underlagsbyte, (Om man kan säga så?) började med jord/gäggal, och innan första vinkeln gick det över till en annan typ av åker med lite små grästussar, där blev hon lite förvirrad och började käka lite gräs…Sen fick hon upp spåret igen och sen började hon tänka som fasiken igen vid vinkel nummer två, men fixade den fin fint! *Stolt matte*
Dock blev det inte så lång liggtid då jag fick snabbt hem och hämta Zuki igen innan det blev mörkt. Tur Zuki visste var vi skulle, för på slutet såg jag inte så mycket ;)."
Tog en promenad till fåren med lillan. Förkyld så jag har inte orkat mer.