Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 691 ggr
Sugar Mist
0

4 Nov, vad görs idag?

Vad görs idag? :)

-

Sugar Mist
0

Jag funderar på att ta en sväng till BK med honom för första gången, om det blir agility eller inte för vi se, drar med belöning anyways :)

-

mingman
0

Fidel är hemma från sin semester. Vi har mycket att packa upp och fixa i nya lägenheten, så det blir lugn och ro, det behöver vi idag. Ska ta en promenad och utforska nya områden mot kvällen tänkte jag.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

#2 Snabb du var på att svara ;) Vad skönt att hela familjen är samlad i nya lägenheten nu, vad tycker Fidel om det? :)

-

mingman
0

#3 JÄTTESNABB! Jag fick till och med en medalj "blixten" för att jag var så snabb.

Han är lite förrvirrad ännu. Nosar runt och tycker det är lite konstigt. Går mot dörren med ett uttryck som om han försöker säga "okej, det här var en trevlig plats, men nu åker vi hem!". Men han ska nog vänja sig.

Han fick vara själv några minuter här och det gick bra, vilket glädjer mig. Han är ju inte helt 100% med ensamträningen än, även om jag oftast kan lämna honom ett par timmar utan problem.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Jag har varit ute med Zuki och Ozzy i förmiddags, sen har jag inte så mycket mer planer idag. Sitter och käkar lite, och kollar på greys, och Zuki sitter och glor på mig ;)

Anibaz
0

Vill ut och lägga viltspår men slutar så jäkla sent och sen ska syrran firas som fyller 22 år idag, så det får vänta till imorgon. En långpromenad och lite grundfärdighetsträning får det bli istället.

Sugar Mist
1

Vi var på BK'n någon timma, första gången för Opsis och det var tomt förutom en schäfer som stojade en stund på andra sidan planen under platsliggningsträningen vi körde(han smyger alltid fram några steg) och han reagerade inte förutom lite gnäll. Agility körde vi och jäklar vad snabb han börjar bli, tror vi får sakta ner lite nu..! Däcket funkar äntligen och han springer i värsta fall runt och inte igenom, tjiho. Han vart lös hela tiden ;)

Nosen var inte i backen EN ÄNDA STUND(!!) och det är verkligen skillnad ifrån kennelträffen där nosen var konstant i backen.

-