Tisdag 5 november!
Vad händer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv ska jag strax gå ut med Zuki och hämta upp Ozzy på vägen och ta en liten promenix med dom två. Får se om det kanske blir stranden eller skogen eller nått, beror på vad jag känner för när jag väl kommer ut ;)
Har inte fått sova så mycket inatt.. katten har sprungit och skrikt och spytt, och Zuki bökat runt för hon behövde ut och bajsa. Vissa nätter är mer underbara än andra! :)
På tal om att inte få sova så har jag max sovit 30min inatt.. Lukas gnällde hela natten av anledningen att han tyckte att han skulle ha mat även fast jag just ökat ransonen med mat och vi hade tränat mycket under dagen så han hade tillåme fått lite extra.. Fy vad jag blev less på honom inatt alltså..
Det slutade med att jag satt på en köksstol och sov så att han kunde ligga och titta på matskålen.. haha!
Annars idag så ska vi in till Vindeln som är ett samhälle 2,5mil från byn där jag bor. Tanken är att vi ska till mormor men jag tänkte även försöka få in lite miljöträning på köpet. Vi ska väl fortsätta att träna på att man inte ska hugga i fingrarna när man får godis också.. igår var han så duktig när vi tränade sitt å ligg så jag märkte inte ens att jag blödde från nagelbandet;p
Vi ska åka upp till BK ikväll. Ska fokusera på platsliggning med okända hundar och tandvisning med okända människor. Lite spring i skogen blir det också såklart. :-)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Är hemma pga VaH idag, Nox är krasslig i magen stackarn.. Får se om det blir något träningspass för hundarna idag eller ej. Får sätta mig och göra lite skolarbete. Mellan 16:30-20:00 blir det handledarutbildning inför körkortet. Äntligen ska livet börja!
Jag och Fidel ska vara brevbärare!
Skämt åsido. Vi har just flyttat, och hon som bodde här tidigare får fortfarande post hit, så den ska vi leverera. Sedan blir det kloss- eller trickträning här inne. Jag mår inte så bra, så har beslutat att idag blir det inneaktiviteter för hela kalaset.
Fidel har ätit märgben och ligger faktiskt och vilar nu, så det är skönt.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag har svoit ut och lyckades missa skolan på köpet, så jag och Opsis drar ut en sväng i kohagen snart. Vi ska fokusera på Sitt kvar då det verkar som om han glömt bort det helt, samt att ligga kvar.
-
#6 Zuki glömmer också lätt sittkvar/stanna när vi tränar agility, annars fixar hon det finfint.. ;)
#7 Tjuvstarter går inte ann på tävlingar inte ;)
-
De får nöja sig med motion i dag de små liven… och så ska de få kycklingvingar och var sitt vaktelägg att klura på.