Torsdag, 7 November.
Nu i förmiddags var jag ute på en långpromenad med vovvarna, bara gick och gick och gick! Zuki var med på alla tre timmarna sen hämtade vi upp dom andra två på vägen.
Inte jättehärligt väder ute, men helt okej, dock är det värsta som finns all den där jäkla grusen och sanden som man får in. Jag verkligen HATAR grus.. och sand!.. Ih.
Så vad händer idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Zuki är helt slut efter promenaden och har legat i sin säng i stort sett sen vi kom hem! Medans jag varit duktig och sökt lite jobb!
Tittat på en ny bil… gått hem från stan efter att fått punka på gamla bilen… passade på att väga alla tre hundarna. Jin och Athos väger 20 kilo vardera, Feng väger nästan 13. Hon kommer nog väga runt 15-16 när hon är färdig.
Vi har varit ute och gått. Tog en sväng förbi rastgården och sedan promenerade vi vidare någon timme. Tränade lite lydnad och lite balans. Att ha en enda tass på saker som rör sig är skitläskigt hälsar Fidel.
Tanken var att vi skulle gå till hälsofoderbutiken, men tillslut var jag så trött att vi gav upp och åkte hem istället. Det får bli imorgon, helt enkelt.
Nu är vi hemma och jag ska försöka samla ork att åka iväg igen. Han behöver ensamträna fortfarande. Jag trivs väldigt bra att vara hemma, så det är nästan motvilligt jag får släpa mig ut. Men nu ska vi få det att fungera helt och hållet är planen.
Sedan blir det skolarbete med deadline imorgon. Sen får han väl någon mindre kvällspromenad och kanske lite trickträning ikväll.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
… det blev en cykeltur på halvmilen med Athos ut till fåren också. I ösregn. Fick skjuts hem haha.
Jag och Lukas har tränat på klossen osså har vi gått ett viltspår idag. Annars så har jag pluggat och Lukas har busat med våran jämthund Kingen.
Hittade en asrolig film på hundar som skakar sig i slowmotion!! Måste ses!
http://www.sadanduseless.com/2013/10/dogs-shaking-themselves-dry-in-slow-motion/
Skabbhunden <3
Bild från i somras, såååå fuul haha! Typ bara rumpfluffet och pälsen på svansen samt en rand på ryggen, annars var det mesta avfällt.
Nähädå. Jag tycker att hon är jättefin. Framför allt är hon något som jag tycker blir mer och mer ovanligt - hon SER faktiskt feminin ut. BRA och tydlig könsprägel. Träffar många tikar som ser mer ut som hanar. Så ska det faktiskt inte vara.
#7 Ja, hon är superfin :)
:)
På förmiddagen var det lektion om hundens anatomi och på eftermiddagen var det avel! Kul med en heldag hund :D Kvällen fortsätter framför datorn med en del plugg… Winnie klagar inte så länge hon får vara delaktig!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Han blev så utmattad av promenaden, så sen sov han hela eftermiddagen. Vilket var syftet också, då jag behövde plugga. Det är skönt när hunden är trött för att den fått den fysiska och metala aktivering som krävs.
Jag gick bara och handlade här hemma till slut, för jag orkade helt enkelt inte åka någonstans och vara pedagogisk. Hunden var tyst och lugn då jag kom hem. Han verkar faktiskt ha lite lättare att vara själv i nya lägenheten - jätteskönt!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/