Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 637 ggr
Jetaime
0

Helgen 8-10 November.

Vad händer i helgen? :)

LinDajSon
1

Hämta lite nya får tror jag.

Jetaime
0

Hm… idag har vi inte gjort mycket. En liten sväng med Ozzy och Zuki på förmiddagen, sen var jag tvungen att lägga mig i sängen ett tag då jag sovit så kasst senaste dagarna (och hundskrället har fått för sig att hon ska ut och bajsa 4-5 på morgonen..Hm).

Ikväll ska vi (Zuki och jag, haha!) ev hem till en kompis och käka lite mat, ha filmkväll och snacka lite skit, men vi får se.

Sen har jag inga större planer för resten av helgen.

Sugar Mist
1

Jag ska försöka ta mig en sväng till klubben i helgen, samt försöka testa att göra mig ett litet litet godisspår på parkeringsplatsen samt ev. i paddocken om han fattar vad sjutton han ska göra. Bäst att luska ut hur man gör ett spår för nästa hund, hmm… Opsis kommer få stanna ytterligare en vecka så en instruktör kan kika på honom och bedöma situation.

-

Tina
0

Idag har vi haft en heldag med hundträning, en kompis kom och vi tränade lydnad, spår och vallning. :) Imorgon ska vi åka till föräldrarna och på söndag blir det spårning igen.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Neoverona]
0

Viltspåren är lagda, Diablo ska få gå sitt första viltspår om ca 30min. Nox får vänta till efter 14 innan han får ta sitt svåra spår ;) Det är inga lätta spår idag inte då det inte blev så mycket blod och det ösregnar!

Det blir kanske viltspår imorgon också, om det blir uppehåll! Annars så sparar jag det blodet som blev över till på onsdag. Vi ska ta en rätt så lugn helg utöver spårandet.

Sugar Mist
0

Blev lite personsök i skogen idag istället för att åka till klubben och nu är jag öm i kroppen. Blev ett skinkspår på parkeringen också så nu borde han vara trött.

-

Jetaime
0

Vi sov över uppe i Knislinge inatt då det blev så sent igår så kom väl hem för typ lite mer än en timme sen.

Zuki var faktiskt rätt jobbig inatt när vi sov där, så vaktig brukar hon inte vara, men måste erkänna att man hörde sjukt bra genom väggarna och när någon gick i trappuppgången… Så min väns grannar var nog inte överförtjusta.. Ih. Och vi sov inte så mycket heller, haha. Älskade hundskrälle.

Sen blev det mest segdag och film och mys och lite mat innan vi åkte hem :)

EmmaVipEssi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här hade vi en härlig promenad på några timmar med ett gäng bra aussiesar.. :D

Jetaime
0

#8 Snö?!

Blir väl iofs lika förvånad varje år att ni har snö längre upp i landet, haha!

EmmaVipEssi
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 japp, snön har kommit ganska nyligen bara för någon dag sedan.. men inte mycket.. mer kommer… :)

Sugar Mist
0

#10 Åh, vill också ha snö nu haha D:

-

Jetaime
1

Betydligt bättre med snö än slask och sånt som vi har här nere i skåne när det väl kommer snö, och sen saltar dom som fasiken överallt också…

[Neoverona]
0

Det blir ett till viltspår för Nox idag, ett betydligt längre och svårare. Får se hur det går, sedan blir det att klippa Diablos öron och lite eftermiddags agility för Nox.