Under bilturen!
Hur åker era hundar i bilen?
Säkerhetsbälte, bur eller lös?
Om säkerhetsbälte, va h*n på mkt i början eller satt h*n stilla? Hur säkre är dem jämfört med bur?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Åker oftast lös i bagaget, ibland i bur om vi ska åka längre eller till tävling. Ska skaffa grindar samt avskiljare till min egna bil 2014/2015.
Lös i bagaget. Ska skaffa grindar och lastgaller snart.
-
Vi har lastgaller så Zuki åker i bagaget :)
När hon var lite så åkte hon i bur. Sen har vi även åkt med sele också någon gång. Och ibland även att hon suttit vid mina ben osv.. Men föredrar absolut bur eller sele på något vis.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 #2 #3 Tack för era svar!
#3 hur va hon med selen? =)
Vill att han på något sätt ska sitta säkert och kommer inte ha en bil där jag e säker på om jag får plats med bur i bagaget så får nog fundera över de där med o ha sele ändå…
Må gott!!
Nathalie & Lego
Dubbelbur i båda bilarna. Har även en bilsele.
#4 Inga problem alls, la sig ner och sov typ hela vägen ;) Mysigt att få sitta uppe i sätet ju!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vi äger ingen bil, så de få gånger vi åker någonstans får han ligga antingen i baklucka eller vid mina fötter, beroende på vad som passar bäst (det börjar dock bli trångt vid mina fötter, lättare då han var mindre xD).
Om vi skaffar bil i framtiden kommer jag troligtvis ha bur i bakluckan.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#6 okej va skönt! Hoppas min pojk blir likadan då :) #5 Hur är din/dina med sele? Accepterade dom den lätt?
Må gott!!
Nathalie & Lego
#8 Inga problem alls
Min grabb åker i en MIM Variocage small dubbelbur utan mellanvägg, han är 59 i manken o väger ca 20 kg.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.