Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1082 ggr
Jetaime
2

Helge 15-17 Nvember!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det helg igen!

Några planer?

Önskar er hur som helst en trevlig helg och bjuder på en liten valp-bild på Zuki! :)

Jetaime
1

Jag har faktiskt en hel del planer inför denna helgen!

Idag blir det som vanligt en promenad nu på förmiddagen med Ozzy och Zuki, sen ska jag hem, göra mig ordning, för sen ska jag minsann på arbetsintervju. Jag har varit så nervös dom senaste dagarna att jag inte mått bra alls och typ bara ätit helatiden. Så det ska bli skönt att få det överstökat.

Ikväll kommer en vän från norra skåne ner och då blir det bio! Och imorgon förmiddag kommer Enya (och ska bo här till söndag eftermiddag), så jag tänkte ta med min vän ut på en långpromis med hundarna (fast det vet han inte om än, haha!)

Söndag blir det ner till falsterbo för att tävla lydnad med Zuki. Känns sådär inför tävlingen, men vi ska göra vårt bästa :)

JohannaSixten
1

Ikväll kommer det kompisar och vi ska äta gott. Imorgon åker jag och Sixten på "mini valpträff" för att träffa Sixtens syskon och föräldrar på kenneln de kommer ifrån! Så den här helgen kommer bli mycket trevligt tror jag 😃

Jetaime
0

#2 Åh vad kul! :) Så kul med kullträffar :)

LinDajSon
0

Jag ska på samma kullträff. :D Kameran är laddad!

[Neoverona]
0

Denna helgen kommer bli den bästa på länge! Slutar skolan vid 11:30 för att åka hem, gå ut med hundarna och sedan ta med Nox till Göteborg för att hämta kompisen som ska vara här hela helgen. Ikväll blir det långpromenad och Thor 2, det behöver själen ibland ;) Imorgon blir det viltspår samt jogging/PW med kompisen och Nox i några kilometer ute på landet. På söndag blir det i stort sett en latis dag, Nox får följa med till Göteborg igen för miljöträning. Sedan blir det vila med film och serier! Hoppas på bra väder, man kanske får tur någongång ;)

LinDajSon
0

#1 Lycka till på tävlingen! :)

Salsbring
0

Vi är påväg med tåget tillbaks till skolan som ligger 120 mil hemifrån. När vi kommer fram ska jag försöka vila lite, det blir nog en ganska lugn dag. Imorgon bär det av på agilitytävling, jag ska bara titta på och agera stöd åt min lägenhetskompis som ska tävla med sina flickor :) Sen blir det lite plugg och träning med Trassel också, vi jobbar på att förbättra fotgåendet. Bilden är på Trassel som sover på tåget

Jetaime
0

#4 Du får lägga upp lite bilder sen tycker jag :)

#5 Låter som en trevlig helg!

#6 Tack! :)

Jetaime
0

Snart ska jag börjar ta mig ner mot Falsterbo för lydnadstävling med mitt lilla odjur! Känns som att vi är rätt oförberedda och jag börjar bli lite nervös, men har inte haft någon lust att träna så mycket på lydnaden senaste tiden, så vi gör vår bästa så får det vara bra nog! :)

LekGott
0

Igår var jag och min mamma uppe i Ekerö (utanför sthlm) och hälsade på alla små valparna. Riktiga små ludna korvar men hur fina som helst vad dem. Ville plocka med allihopa hem. 😍
Men åker iaf och hämtar en av hanarna den 12/12 🙂 Kan inte förstå hur jag ska klara av att vänta till dess… 

Idag är det enbart råplugg av körkortsteori som gäller så jag har teoriprovet om mindre än 2veckor… Hur ska detta gå😮

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

Vovvarna idag på tävlingen! :)

Jetaime
0

Finaste tjejen! <3

Tina
0

I fredags tränade vi lydnad, igår hade vi vilodag och idag spårade vi. Det lär nog räknas in som ett av hans bästa utförda spår tror jag, nöjd matte idag alltså. 😃 Passar på att spåra mycket nu, snart kommer nog snön igen. 

#9 Hur gick det på tävlingen? 🙂

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

#13 Äsch, det gick faktiskt inte så bra. Jag blev så himla nervös, speciellt när jag fick startnummer ett (kändes inte som att jag hann förbereda mig mentalt) och förstörde mest för Zuki. Sen kan jag tycka att domaren var lite orättvis i vissa av våra moment, men, hur som helst bra träning om inte annat. Zuki blev väldigt seg och osäker och förstod inte riktigt vad jag menade ibland (hon kände nog inte riktigt igen sin matte)

LinDajSon
0

Mamma Lotte, pappa Jin, syskonen Feng och Sixten :)

Tina
0

#14 Läste om det på din blogg, grattis till genomförd tävling i alla fall! 👍 Känner så väl igen mig i att man blir så stel och nervös att hunden inte fattar vad man menar. Det är svårt att ge kommentarer på poängen när man inte sett momenten, men ska man ge DK måste man göra det ganska snabbt - annars nollar man (tänker på om det kan varit det som ställde till det i er inkallning).

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

#16 Han har väl säkert rätt till att ge dom poängen, svårt att se det själv när man är mitt uppe i det. Det känns alltid på ett vis och ser ut på ett annat, tyvärr (så tur är…) finns det inte på film. Men nu kan det iaf inte bli så mycket värre ;)