Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 6096 ggr
neapeaw
0

vikt aussie valp!

Någon här som vet vad en 13veckors aussie valp ska väga? Min väger 12kg , känns ju ganska så mycket för att va så liten? :o

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Jetaime
0

Oj haha! Nästa lika mycket som Zuki (13,7kg senaste gången vi vägde) Men Zuki var väldigt liten som valp. När jag hämtade henne vid 10 veckor så vägde hon 4,4kg så.

Men så länge valpen inte är överviktig så skulle jag inte oroat mig. Blir nog en stor tjej det där :)

Vet du hur stora föräldrarna är?

neapeaw
0

#1 hehe ja jag fick lite av en chock när jag ställde henne på vågen! Ja hon är inte speciellt tjock i min mening, lite rund men valpmage har dem ju!:) pappa stor mamma väldigt liten :) men som sagt hon blir nog en stor flicka;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Jetaime
0

#2 Haha! Jag skulle gissa på att Zuki låg runt max 5-6kg vid den åldern :) Men så länge dom inte är överviktiga så skulle jag som sagt inte oroat mig över det.

neapeaw
0

#3 va bra då kan jag vara lugn! Hon är riktigt klumpig däremot haha ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

emin
0

Vix vägde typ 10 kg vid 17 veckor om jag minns rätt, så det lät mycket. Han är ändå en storväxt kille, 7,5 månad nu och redan 21 kg. Provat på en riktig veterinärvåg? :) Vissa vågar är ju lite luriga!

[Neoverona]
0

Du behöver inte oroa dig :) Tror Nox vägde runt 7kg vid 13v (skulle vägt mycket mer).

Det finns ju aussie valpar som väger TON, som kommer från föräldrar med bra benstomme och vissa som väger mindre :)

neapeaw
0

Denna våg var just en vetrinär våg , haha Hon hängde med när vi var in med vår andra hund ;) så hon är nog bara en stor tjej ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

emin
0

#7 Ja hon kan ju lika gärna ha druckit mycket vatten innan också, haha. Dock lär inte det påverka mer än ett halvt kilo på sin höjd. :) Men det där är ju olika, hon ser ju inte fet ut av bilder att döma så var lugn, en storväxt brud helt enkelt.

LinDajSon
0

Min sju månader gamla tik väger 13 kilo men hon är förstås nättare än det man ser i showringen.

neapeaw
0

Ja, hon är efter bruks och vall linjer men hennes pappa hade mycket päls och var väldigt stor. Mamman mycket päls men mindre. Men hon är nog bara lite stor av sig :) vilket inte är någon nackdel för mig ! Hehe :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

LinDajSon
0

Vad har hon för härstamning?

neapeaw
0

Från usa och danmark :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

LinDajSon
0

Jag var lite otydlig… Vad har hon för regnummer? Nyfiken på stamtavlan. :)

neapeaw
0

jaha haha ;) SE51537/2013

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Salsbring
0

Trassel vägde 9,2 kg när han var 13 veckor. 12 kg vägde han först vid 16 veckor. 

Men jag säger som de andra, du behöver nog inte oroa dig för det, de växer i olika perioder också och din kanske just har haft en liten extraspurt i växandet :)

neapeaw
0

Ja va bra känns skönt att ni inte tror de är nå fel iaf! Hon har enorma tassar med , haha ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

LinDajSon
0

Nu har jag hunnit kolla på stamtavlan, jag kan absolut förstå varför det är en stor dam så det är säkerligen inget konstigt med det. :) Mycket showhundar bakom brukar innebära att de blir rätt stora och stabila. Men håll hullet nere på henne, de ska inte ha SÅ mycket valphull/mage. Revbenen ska fortfarande kännas. Inte bra med för mycket vikt och inte bra om de växer för fort. :)

neapeaw
0

#17 okej ja hon har en del fina hundar bakom sig!:) men blir nog en stor tjej!:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-