Problem med stora hundar.
Min tik som är 3år har ett beteende som jag verkligen vill bli av med. Ska försöka beskriva det så bra jag kan!
I hennes tidigare hem så har hon bott med massa mopsar så små hundar har hon inga problem med (än så länge iallafall..) men stora hundar.. Om jag möter en stor hund ute på promenad så spänner hon upp sig så det ser ut som att hon ska spricka, svansen upp mot ryggen, ragg. När man kommer fram och de får hälsa morrar hon och visar tänder och kan markera mot hunden genom att skälla och nafsa efter de. Så här gör hon och hon gör även samma sak mot små hundar, dock markerar hon inte på de utan det brukar gå över och så funkar de ihop. Men hon måste alltid ha stenkoll och leker gärna polis.
Så nu då till min fråga hur ska jag reagera när detta händer? ska jag säga till henne så fort jag ser att hon börjar spänna upp sig och sen säga till henne under hela tiden hon är med en annan hund att hon inte ska göra så? eller ska jag låta henne hålla på som hon gör?
Jag ska även till min kille på fredag och han har 2 små hundar en kastrerad hane och en tik, kastraten tror jag att det inte kommer vara några problem med men tiken kan det ju vara lite så med.. Hur ska jag göra där? ska jag säga till henne eller hur ska jag göra? För hade ju varit väldigt skönt om de funkade ihop då jag bor där på helger och bland veckor osv när jag är ledig.