Försäkring?
En liten fråga till er… Har en väldans beslutsångest här…🤔
Vilken försäkring har ni på era hundar?
Vad landar den på i månaden?
Vad har ni för självrisker?
Har ni några tillägg?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Jag valde Agria. Han har varit försäkrad där sedan jag hämtade honom i februari. Den nya räkningen vi fick nu var på nästan 3500 (cirk 280/månad). Det är inkl. allt, tex livförsäkring, ersättning vid rehab och mediciner etc. Jag ska se över försäkringen under december månad och se om jag ska stanna i Agria eller byta till nåt billigare.
Fast självrisk 1600 och rörlig självrisk 15%.
Vad som fick mig att välja agria var främst att de inte sänker ersättningen när hunden blir äldre, som många bolag gör.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Agria. Grabbarnas kostar runt 2500 och täcker det mesta. Lillans tror jag låg på 3800?
Hade Agria på min förra hund och tycker att dem hittar utvägar för alla grejer man kommer in med 😕
#1 & 2 Är ni nöjda? Har ni fått användning av försäkringen någon gång?
Må gott!!
Nathalie & Lego
#3, nej, jag har endast gett dem pengar, så än så länge är de snälla mot mig.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#4 Okej! Hoppas dom tar sitt ansvar om de skulle behövas någon gång! De gjorde dom inte med vår förra hund tyvärr…
Må gott!!
Nathalie & Lego
Jag har varit nöjd.
Mina är försäkrade i Sveland, månadskostnad är runt 170-190kr. Varierar för varje månad. Veterinärvårdsförsäkring med grundsjälvrisk (1500kr) och rörlig (15%). Livsförsäkring och rehabförsäkring på båda samt hound (personolycksfall) på Diablo :) Funderar på att lägga till medicinförsäkring. Funkar riktigt bra för oss. Nox helår: 2184kr Diablo helår: 2348kr
Hade min hund försäkrad i Agria. Betalade ca 4000 kr/år. När han blev huggormsbiten och fick ligga ett dygn med dropp på djursjukhuset (kostnad ca 12000 kr) var det inget snack om att Agria skulle betala sin del, dvs. runt 10000 kr. De ersatte mig också för återbesöket inkl. provtagning utan någon invändning. Har som sagt ringa erfarenhet av att behöva nyttja försäkringen, men det intryck jag fått av Agria är gott.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag har Agria, betalar 313kr/månaden inkl medicin och rehab.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag har också agria, men minns inte vad jag har för självrisk osv. Diskuterade med en från agria och kom fram till nått som lät bra. Betalar nog ca 2500/år.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!