Tisdag 3 December!
Dags att öppna lucka tre i julkalendern! Har ni någon julkalender till er själva eller hundarna? :)
Hoppas ni haft en trevlig helg och måndag!
Några planer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nej, varken jag eller Zuki har en julkalender i år. Flera år sen jag hade en, men Zuki fick en från uppfödaren förra året :) Tror inte hon bryr sig så mycket ;)
Idag fick Zuki stanna hemma medan jag cyklade bort och gick en sväng med Ozzy, då hon har blottad pulpa på en del av klorna sen igår (blöder inte längre, men lätta att det går upp igen om hon får springa på asfalt). Jag har precis varit och duschat, så tänkte ta en sväng på gräs med henne sen när mitt hår torkat, sen får hon följa med ut till kaninerna.
Och kl 14 ska jag vara på arbetsintervju. Nervös, yes!
Har inte haft julkalender på fleeeera år, men jag kollar allt på julkalendern! Hundarna har inte dom heller, men har julkalender på bloggen ;) Vi får se vad som händer idag, har inget att göra i skolan då jag har studiepaus med bara ett aktivt ämne som inte finns något speciellt att göra med ;) Samhäll med uppsatsskrivning om vårdhundar i samhället. Kommer förhoppningsvis hem vid 14 om jag får min vilja igenom, får bli en långpromenad på ungefär 1h med hundarna. Det är behövligt! Nu när det inte blev någon övningskörning idag :/ Agilityträning med Nox är planerat med Nox, i mörkret. Samt hjärngympa med båda! Väntar på ett antal paket, så hoppas att något kanske kommer idag.
Det kanske blir klubben idag, i så fall blir det fokus på KF! :)
Jag fick jobbet! Yaaaj! :) till en början timanställning som PA till en tjej på 17 år. Iaf något, så jag är rätt nöjd! Väntar bara på att få skriva på kontrakt och sen ska jag få lite timmar månaden framöver och början på januari.
#4 Stort grattis!!! Så roligt!! :)
Idag har jag lärt Lukas "pang" (då lägger han sig på sidan helt stilla) och "snurra" Han är så duktig!
Nyss så busade han och vår borderterrier på nedervåningen osså hör jag hur det låter i vattenskålen, dock så trodde jag att de bara råkade springa in i vattenskålen så att det lät. någon sekund senare så kommer Lukas springades upp för trappen med vattenskålen i munnen!! SÅ DUKTIG!! :D
Jag och Fidel tog en lång promenad. Tränade lite inkallning och följsamhet i en skogsdunge. Riktigt dukig var han. Vi tränade också balans, och kommandot "sakta". Det var ganska krafitgt sluttande i vissa partier, så då är det alltid bra om hunden håller sig nära och tar det lugnt. Han vill ju gärna race'a som en tok annars.
Sen har vi ensamtränat en hel del, jag har tvättat, handlat och "glömt" att stänga dörrar. Det har gått jättebra. Han har ej gnällt eller varit jobbig. Så nu hoppas vi att det ska funka den här gången, haha.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/