Stor i maten?
Jag är uppvuxen med retrivers (golden och labbe) och ideras värld fanns/finns inte det här med att gå från matskålen sålänge det fortfrande finns mat i den, för då är det något allvarligt fel liksom ;).
Men min lilla fröken har vissa perioder då hon äter dåligt, och kan vara lite småkräsen och det är ingen direkt fart i hennes ätande (med labben tar det två sek, sen är det slut!) Nu när hon är skendräktig äter hon nästan inget alls.
Hur är era aussies med mat?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Lukas äter upp allt direkt, nästan så att man tror att han försöker ta världsrekord ibland.. dock så har han lite konkurrens eftersom vi har 3 hundar till. Så det är nog det som gör att han äter upp allt så fort.
#1 Vår labbe brukar stå och kolla på när Zuki äter, haha! Men det blir itne mer fart i ätandet för det!
En mer matfixerad hund får man leta efter. Hon slår varenda retriever jag någonsin stött på. Äter allt hon får tag i och går upp i vikt bara av att titta på mat i princip så här gäller det att hålla koll på allt som slinker ner.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Säger som #3 ang. Opsis, förutom det att gå upp i vikt ;)
-
Athos är egentligen som Zuki. Jin skulle aldrig lämna en smula. Feng är fullständigt galen i mat. Det blir bara värre och värre för varje hund..
Allting slukas direkt, självklart ska man försöka sno Diablos och kattens mat också. Så det gäller att hålla koll! Mina är helt GALNA i mat.
Fidel mediterar sig genom sin mat. Äter oerhört sakta och metodiskt, och tröttnar ofta och gör nåt annat. Han har perioder, och just nu är han inne i en matvägranperiod där han bara vill gömma allt han får. Skålen med färskfoder blev han bjuden igår och imorse (stod i kyl över natten). Jag får nog slänga allt ikväll. Suck, knäpphund.
Han har aldrig haft någon matmotivation alls. Här hemma kan han ta belöningsgodis, men ute är allt ätbart värdelöst. I utbyte mot matmotivationen har jag istället fått ett galet föremålsintresse.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Trassel är tokig i sin mat, det är nog nästan det bästa som finns! Han har alltid slängt i sig maten snabbt som attan med det har gått bra ändå. Tills nu i höstas, då har det eskalerat så att han äter så snabbt att han glömmer att tugga maten, så då kommer det upp igen i hela bitar 😕 Funkar dock , tack och lov, jättebra om jag sprider ut maten på golvet så att han inte kan skopa i sig allt på en gång, om jag ger det som belöningsgodis eller i en hetsätarskål. 🙂
#8 Har man tid kan man blöta upp det :)
#9 Tack för tipset! :)
Zuki har inte alls ätit någon frukost senaste tiden, men middagen med Mush-bollar i går ner. Sen äter hon lite ben och sådär under dagen också, så henne verkar det inte gå någon nöd på. Hållt sig rätt bra ändå…