Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 979 ggr
Jetaime
0

Stor i maten?

Jag är uppvuxen med retrivers (golden och labbe) och ideras värld fanns/finns inte det här med att gå från matskålen sålänge det fortfrande finns mat i den, för då är det något allvarligt fel liksom ;).

Men min lilla fröken har vissa perioder då hon äter dåligt, och kan vara lite småkräsen och det är ingen direkt fart i hennes ätande (med labben tar det två sek, sen är det slut!) Nu när hon är skendräktig äter hon nästan inget alls.

Hur är era aussies med mat?

emeliagranstrom
0

Lukas äter upp allt direkt, nästan så att man tror att han försöker ta världsrekord ibland.. dock så har han lite konkurrens eftersom vi har 3 hundar till. Så det är nog det som gör att han äter upp allt så fort.

Jetaime
0

#1 Vår labbe brukar stå och kolla på när Zuki äter, haha! Men det blir itne mer fart i ätandet för det!

Anibaz
0

En mer matfixerad hund får man leta efter. Hon slår varenda retriever jag någonsin stött på. Äter allt hon får tag i och går upp i vikt bara av att titta på mat i princip så här gäller det att hålla koll på allt som slinker ner.

Sugar Mist
0

Säger som #3 ang. Opsis, förutom det att gå upp i vikt ;)

-

LinDajSon
0

Athos är egentligen som Zuki. Jin skulle aldrig lämna en smula. Feng är fullständigt galen i mat. Det blir bara värre och värre för varje hund..

[Neoverona]
0

Allting slukas direkt, självklart ska man försöka sno Diablos och kattens mat också. Så det gäller att hålla koll! Mina är helt GALNA i mat.

mingman
0

Fidel mediterar sig genom sin mat. Äter oerhört sakta och metodiskt, och tröttnar ofta och gör nåt annat. Han har perioder, och just nu är han inne i en matvägranperiod där han bara vill gömma allt han får. Skålen med färskfoder blev han bjuden igår och imorse (stod i kyl över natten). Jag får nog slänga allt ikväll. Suck, knäpphund.

Han har aldrig haft någon matmotivation alls. Här hemma kan han ta belöningsgodis, men ute är allt ätbart värdelöst. I utbyte mot matmotivationen har jag istället fått ett galet föremålsintresse.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Salsbring
0

Trassel är tokig i sin mat, det är nog nästan det bästa som finns! Han har alltid slängt i sig maten snabbt som attan med det har gått bra ändå. Tills nu i höstas, då har det eskalerat så att han äter så snabbt att han glömmer att tugga maten, så då kommer det upp igen i hela bitar 😕 Funkar dock , tack och lov, jättebra om jag sprider ut maten på golvet så att han inte kan skopa i sig allt på en gång, om jag ger det som belöningsgodis eller i en hetsätarskål. 🙂

LinDajSon
1

#8 Har man tid kan man blöta upp det :)

Salsbring
0

#9 Tack för tipset! :)

Jetaime
0

Zuki har inte alls ätit någon frukost senaste tiden, men middagen med Mush-bollar i går ner. Sen äter hon lite ben och sådär under dagen också, så henne verkar det inte gå någon nöd på. Hållt sig rätt bra ändå…