Ditt bästa aussietips!
Jag tänkte att vi skulle göra en stor samlingstråd med generella tips för alla nya och gamla aussieägare! Så släng hit massa valptips, rolig aktivering, pyssel … ja, ni förstår. Massa aussietips helt enkelt!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Hm.. Har lite inomhusaktiviter på lager! Att spara gamla kartonger (utan tejp) och lägga i tidningspapper och gömma godis, sen stänga! Blir lite att städa, men otroligt roligt enligt Zuki ;) Men kan också ta tex toarullar, lägga godis i och vika kanterna så det inte ramlar ut.
Stoppa godis i en pet-flaska och stänga korken! (dock under uppsikt så dom inte sätter i sig plastbitar om dom tuggar sönder flaskan helt).
Sätt hunden i ett rum och gömma godis i lådor/skåp eller annat och sen låta hunden leta.
Blöta upp hundens foder, och stoppa i gamla märgpipor och sen lägga i frysen! Tar lite tid att äta upp sin mat då!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ha inte dörren till toan öppen.. Det strimlas.. inte så trevliga saker där inne om aussien går loss där.
-
Ha inte ömtåliga saker framme, svansen är otroligt farlig och leksaker kastas runt som en katapult.
Toarullar, tomma petflaskor och tjocka hårsnoddar är väldigt roliga leksaker enligt min lilleman iaf 🤪
Må gott!!
Nathalie & Lego