Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 380 ggr
mingman
0

Ditt bästa aussietips!

Jag tänkte att vi skulle göra en stor samlingstråd med generella tips för alla nya och gamla aussieägare! Så släng hit massa valptips, rolig aktivering, pyssel … ja, ni förstår. Massa aussietips helt enkelt!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Hm.. Har lite inomhusaktiviter på lager! Att spara gamla kartonger (utan tejp) och lägga i tidningspapper och gömma godis, sen stänga! Blir lite att städa, men otroligt roligt enligt Zuki ;) Men kan också ta tex toarullar, lägga godis i och vika kanterna så det inte ramlar ut.

Stoppa godis i en pet-flaska och stänga korken! (dock under uppsikt så dom inte sätter i sig plastbitar om dom tuggar sönder flaskan helt).

Sätt hunden i ett rum och gömma godis i lådor/skåp eller annat och sen låta hunden leta.

Blöta upp hundens foder, och stoppa i gamla märgpipor och sen lägga i frysen! Tar lite tid att äta upp sin mat då!

Sugar Mist
0

Ha inte dörren till toan öppen.. Det strimlas.. inte så trevliga saker där inne om aussien går loss där.

-

[Neoverona]
2

Ha inte ömtåliga saker framme, svansen är otroligt farlig och leksaker kastas runt som en katapult.

LekGott
0

Toarullar, tomma petflaskor och tjocka hårsnoddar är väldigt roliga leksaker enligt min lilleman iaf 🤪

Må gott!! 
Nathalie & Lego