18 december!
Vad händer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv försöker jag samla energi till att åka iväg och gå ut med Enya. Tänkte först att jag och Zuki skulle gå dit, men får bli cykeln, tar för låntid innan vi är där annars.
När jag kommer hem ska jag dammsuga! Annars har jag inga speciella planer för dagen! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Var hos vterinären för sista rehabbesöket för iår för Diablo kl 08:30 imorse. Snart blir det skola, en tråkig, lång mattelektion. Kommer hem när mörkret har kommit, får se om det blir en liten längre promenad. Funderar på ett klickerpass med killarna :)
Jag och Lukas har påbörjat en privatkurs så idag har vi varit i Vindeln och gjort en liten mentalbedömning. Malin som är vår kursledare ska sammanställa svaren och sedan höra av sig. Men hon sa att han är otroligt social och glad, duktig på att kampa och är följsam. En fin valp! Om ett halvår ungefär så ska vi göra om detta test för då har han förhoppningsvis blivit mer mogen.
Annars så ska vi bara ta det lugnt idag, såret på hans tass gick upp idag och det började blöda lite. Det är svårt för en aussie att ta det lugnt.. haha!
Vi har precis vart på ¨upptäcktsfärd¨ genom hästarnas sommarhagar, massa vattensamlingar att bada i och massa roliga saker att lukta på. Den där uppfinningen med att få springa lös var en riktig höjdare. Matte är dock glad över den stora kollen han har och att han kommer illa kvickt när man ropar! 😃
Min stora kärlek!!
Må gott!!
Nathalie & Lego
Vi har tillbringat några timmar med lydnadsträning i Fagerstas inomhushall idag. 🙂
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com