Hicka...
Nu är det såhär att Lego har hicka 2-3ggr/dag… Är det något jag borde kolla upp eller vad beror det på? Någon annan som vart med om samma sak? Hicka i sig är ju inte farligt men om det kommer så ofta kanske de e något fel?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Bokmärker! Min valp hickar också ungefär lika mycket och enligt min uppfödare är det vanligt men det har ju pågått i två veckor sedan dess att jag frågade så det kan vara bra att höra vad andra har att säga om det. 🙂
Jag hade tagit min hund till veterinären. (:
Funderar på att ringa dom isf! Jag hickar också ganska mkt, jämfört med normalt. Pratat med en vanlig läkare om det och han sa att det inte var något att oroa sig över. Människans kropp och hundens kropp är väldigt lika inuti så bör inte vara några farligheter… Han slutar hicka ganska fort vill tilläggas :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
"Hej! Djur kan liksom människor få hicka och man vet fortfarande inte varför hicka uppstår. Olika individer kan ha olika lätt att få hicka. Hicka i sig är inget farligt och det finns ingen behandling men är du osäker på om det verkligen är hicka, är det aldrig fel med en koll hos veterinären. Försök i så fall få tid när hunden har hicka så att veterinären får se hur det ser ut." Legitimerad veterinär svarade detta :) Så vi behöver nog inte oroa oss! Läste också att de var vanligt bland valpar och att det oftast växer bort!
Må gott!!
Nathalie & Lego
Skönt att höra, det är så lätt att oroa sig för minsta lilla 😂 Min valp börjar ju hicka av en anledning när han gör det med. När han blir upphetsad eller har ätit/druckit för fort så hickar han 🙂
Samma med min lilla kille. Efter han lekt, tuggat mkt på ben eller ätit så kommer de! Men skönt att det inte var något att oroa sig över :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Feng hade hicka dagligen från början, ingen fara det växer bort.
Lukas brukar få ultramegahicka så han hickar typ 3 ggr direkt efter varandra;p Har aldrig varit orolig eftersom det är vanligt att valpar hickar, vår gråhund hade också väldigt mycket hicka när han va valp!
Zuki hade också hicka lite då och då när hon var liten :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Skönt att höra att de är så vanligt 🙂 Då kan jag vara lugn med det iaf!
Må gott!!
Nathalie & Lego
Fidel hickade också. Han slutade dock när vi gick över till färskfoder, så jag kan inte säga om det var det eller om den hade växt bort ändå.
Det borde i alla fall inte vara någon fara. ^^
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Mina hundar hickar ibland, Diablo på 5 år, hickar mer än Nox :)
#11 Lego äter redan VoH så där ligger nog iaf inte problemet här, men läst att det ska växa bort 🙂
Sen att dom får hicka någon gång då och då är ju inte så konstigt, det får ju vi också hehe
Må gott!!
Nathalie & Lego