Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 536 ggr
Jetaime
0

Helgen 20-22/12.

Idag är det iallafall fredag!

Trevlig helg på er allihopa och stressa nu inte ihjäl er inför julen :)
Händer det något speciellt nu i helgen eller ni ska bara ta det lugnt?

Passar även på att önska en trevlig fjärde advent!

Jetaime
0

Jag och Zuki sov i Knislinge igår, och så fort Pierre satte ner fötterna i golvet och reste på sig, flög lillan upp i sängen för att hålla mig sällskap (klockan 6 på morgonen) Så när Pierre gick till jobb så sov jag och lillan fram till runt kl 9 och tog det rätt lugnt, gick ut och kissade henne, käkade lite och sådär.

Sen traskade jag iväg för att lägga ett spår till henne. Och spåret idag gick rätt kasst. Hon hittade alla pinnar och fixade vinklarna, men fick en del hjälp och behövde en del peppning, då det var en massa hundar i rastgårdar på närliggande gård som totalt skällde ut oss och slutade aldrig skälla, så hon blev väldigt osäker och kunde inte alls fokusera på spåret.. Men men, bra träning ändå antar jag.

När vi kom tillbaka till lägenheten igen så diskade och städade jag upp lite sen begav vi oss till bussen för att börja får färd hemåt (som nu efter att dom bytat en del busstider och bussturer tar över 40 minuter längre tiden än det gjorde innan..).

Lillan fick dra cykeln hem sen och nu har vi inte gjort så mycket mer, jag var iväg och handlade lite och fick en brilliant idé till en julklapp, men saknas lite material, så får se om jag hinner fixa det imorgon kanske.. Hm.

imorgon blir det jobb, första dagen på mitt nya jobb. Måttligt nervös, mått väldigt dåligt över det ett tag nu, inte minst idag. Men det ska nog bli bra. Så lillan får vara hemma imorgon, hoppas någon är hemma en del av dagen iaf, så hon slipper vara helt själv…

Michaela-N
0

Jag fick lov idag, ska shoppa imorgon men helst av allt hade jag nog bara tagit det lugnt, skulle behöva lite ordentlig vila nu känns det som! Trevlig helg!

mingman
0

Vi ska bara promenera långt och kanske nosjobba lite. Målet är att hålla hans stress så låg som möjligt, då det tyvärr inte kan undvikas stress under kommande storhelger. Så vi tar det lugnt och har det gott, så gott det går.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Neoverona]
0

JULHANDEL ca 5h om dagen, och rallylydnadsträning hela helgen!