Hur har ni haft det under julen..
Hur har er jul sett ut (den är väl inte helt och hållet slut än, meeen.. vi är iallafall klara med vårt julfirande, mer eller mindre!)
Hur spenderades den? (blev det som ni tänkt er?)Fick ni något roligt i julklapp?
Fick era hundar något speciellt i julklapp? :)
Vad tyckte dom om julen förövrigt?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Gick kanon. Första halvan var de ju hemma, sedan hämtade vi dem när det var lite lugnare. De skötte sig kalas. Sambons niomånaders brorson kröp runt på golvet mestadels av tiden och det var iiiinga problem. Jin pussade honom så fint och de var aldrig ens i närheten av att springa över honom, brydde sig inte om att han skrek och var… barn. :) Feng var lite klumpig från början men lärde sig fantastiskt snabbt hur man beter sig. Duktig, duktig tjej. Eftersom de inte är direkt barnvana visste jag inte hur mycket jag skulle behöva passa dem men de hade koll på läget så man kunde slappna av. I dag var svärföräldrarna hundvakt åt Athos och när vi hämtade honom var bebisen där igen, Athos var hur cool som helst och barnet kröp runt som ett jehu. Så härligt. Bra att min höjdpunkt på jul var att jag fått barnträna mina hundar, haha… ;) De fick tuggben å en pipgris, hoppas kunna köpa ett BoTtäcke, koppel och halsband på MyDog.
Vi var 13 personer (två barn på 7 och 12 år, annars var alla andra vuxna) och 4 vovvar hemma hos mormor på julafton, så det var fullt hus! Det var mammas labbe på 8,5år, sen Zuki och två chihuahuor (tik på 3,5år och en hane på 10 månader). Det var inga som helst problem, Zuki och den lilla chihuahuahanen busade en massa (fast han satt mest och juckade på både Selma och Zuki…)
Och Clara, det yngsta barnet på 7 år tyckte det var så kul med Zuki för hon lyssnade på vad man sa och gjorde så som man ville! Och dessutom lekte tillbaka med henne, superkul liksom! :) Hon skötte sig så bra mitt lilla odjur!
Idag var vi 11 personer (dom yngsta var min kusiner på 8 och 15, tror jag dom är nu..) och sen var det bara våra hundar idag. Jag var lite orolig att Zuki skulle vara i vägen så min farmor och farfar snubblade över henne eller att hon skulle hoppa upp på farmor eller så. Men hon var hur coollugn som helst, och anpassar sig så bra efter vem hon hälsar på. Älskade pärlan! Sen får det inte vara några hundar inne i varagsrummet så fick visa Zuki var gränsen gick, så låg hon mest där i dörröppningen när vi åt. Duktig schaj!
Zuki fick en sån lite ben och tugg och en leksak! Hon var rätt nöjd, kämpade som tusan med! (en sån Everlasting Bento Ball! Väldigt uppskattad).
Jag, som alrig ser fram emot julen, hade väl inga förväntningar, men är otroligt stolt över Zuki som fixade det så bra och som skötte sig så fint!
Själv fick jag lite pengar (som jag ändå var tvungen att ge bort till mina föräldrar direkt, trots att jag inte har någon inkomst, men.. ja hyran..). Choklad, en eltandborste, kakform och bodybutter.
Men inte bytat julklapp med min lillasyster eller min pojkvän än, förväntar mig inget stort direkt, men kul att ge bort ändå. (Inte ens köpt nått till min lillasyster än.. ajaj.. Hon kommer hem den 27:e eller 28:e…). Och till Pierre har jag GJORT en träslev, hahah.. internskämt mest kanske, men jag tog det på fullaste allvar! (Lyckades dessutom skära ett 5-6 mm djupt hack i ett av fingrarna och såga mig i ett annat sååå).
#1 Härligt! :D Zuki ÄLSKAR barn! Trots att hon inte ens vuxit upp med barn. Gärna såna små som skriker och skrattar och kryper runt! :)
Så duktiga voffar! (Det är väl okej att ha tassarna lite innanför ellooor?)
Har hört att syren ska vara sveriges hårdaste träslag, och vilken jäkla träbit tror ni jag tycker bäst om? ;) Kan säga att det var ett helsike att gröpa ur den! (Hade velat ha mer, men det fick va.)
Måste bara visa, för jag blev ändå rätt nöjd 😇