Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 2646 ggr
Jetaime
0

Bilen - Bur/sele/lastgallet.

Jag har precis köpt bil! (Första egna bilen, så är rätt nöjd!) Där är tyvärr inget lastgaller i bilen så Zuki får åka i bilsele i baksätet sålänge. Egentligen vill jag ha en bur så småning om, men känns inte som att jag har några pengar att lägga på det för tillfället, så det kommer bli att köpa ett lastgaller begagnat och sätta upp så länge.

Vad har ni för bil, och hur löser ni det med hundarna?

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mina föräldrars bil så åker hundarna i bagaget med lastgaller. Och som sagt i min bil så får Zuki åka i baksätet med bilsele så länge. (det är en golf variant -99 så det är stort utrymme där bak till zuki/hundarna sen ;))

Jetaime
0

#2 Jag vill inte ha ett sånt som sitter i golvet också, utan bara i taket :)

emeliagranstrom
0

När Lukas va liten så åkte han i en mindre bur i skuffen (bagaget) men nu har han växt ur buren så nu åker han där bak utan bur, vi har lastgaller på båda bilarna (mamma & pappas bilar) När jag köper en bil så kommer jag antingen köra med lastgaller eller nån form av bur!

LekGott
2

Har en mini cooper själv som jag köpte för inte jättelängesen, tänkte först ha Lego med säkerhetsbälte då bilen har väldigt litet bagage. Men fick tillslut köpa mig en MIM-bur då han var väldigt osäker och skulle fara runt i hela bilen. Kunde inte vart nöjdare med buren även om jag fick fälla hela baksätet för att få in den. Nu är både jag och Lego trygga i bilen vilket känns otroligt skönt. Det var mkt pengar men det var det värt.

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

#5 Jag vill också allra helst ha en mimbur. Gärna en dubbel XL ;) Men känns inte som det finns så mycket pengar att lägga på det för tillfället, om jag inte hittar en begagnad till bra pris!

MikkansBuse
0

Vi har en två dörrars Mitsubishi Colt -99 som är mest avsedd för att ta sig till A - B. I den finns ingen säkerhet för hundar. Dock när vi får lov att ta den får Jax sitta i baksätet. Han brukar lägga huvudet på ryggstolen och är väldigt bekväm med att sitta vid oss.

Innan Jax kom till våran familj skaffade vi en Citroen Xsara kombi -04 för att ha den som "hundbil". Sambon var så snäll och gjorde i ordning svärmors gamla bilbur som var passande för två st 50 kg hundar. Av buren som blev kvar passande storlek till bagageutrymmet, blev det ett utrymme stort nog åt Jax och ett för förvaring. Buren är bra tung och med botten under, så ingen kan sno min lilla ängel! Väggen mellan båda utrymmena kan man ta bort så det blir ett enda stort.

Tog dock lite energi för att göra om buren, men värt besväret. Så himla nöjd med förvarings utrymmet med alla hundgrejer som man kan stoppa undan och slipper få över sig om man skulle krocka.

LinDajSon
0

En Volvo kombi, och en Honda kombi. Båda med dubbelbur, har även en bilsele.

emin
1

En volvo v40, med lastgaller och jeppegrindar!

LekGott
0

#6 Ja det är mkt pengar… Fick min i julklapp från både mamma, pappa, farmor & farfar plus mormor o morfar men det var värt lite förre julklappar i år för att få den. Tror att det finns en hel del på blocket! Sett massa dubbelburar där :)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

vallhund
0

Jag köpte en MIM Variocage Smal dubbelbur när jag hade en Honda CRV när jag bytte bil var kriteriet att buren skulle få plats, nu har jag en BMW 325 xi tror jag den heter.

Jag använder buren utan mellanvägg till Leon som är i storlek/form som en Aussie. Drygt 20 kg o 59 i manken (för bilder kolla mitt info).

Gallret i #2 är värdelöst, har haft det. Det spänns fast o håller inte för någon vikt om det smäller.

Den enda krocktestade selen är AllSafe, den är testad o en 20 kgs hund överlever en smäll i 50 km i timmen, o andra sidan slipper man få en elefant i nacken om det smäller.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

LinDajSon
0

Vi har en specialbyggd dubbelbur till våran Honda CR-V. Fyller ut hela utrymmet bak.