Mål 2014
Det vore roligt och höra vad ni har för planer/mål för detta år med era hundar. :D
Vip
Vågar jag inte sätta några mål på, då han nu på slutet av året blev dålig i magen… Så här känns det som vi kommer ta de relativt lugnt på tävlingsfronten och hoppas han blir frisk så vi vågar oss ut igen.
Essi
Utställning:
Excellent
CK
CERT
Rallylydnad:
Godkänt resultat i avancerade klassen
RLD A
Lydnad:
1:a pris lydnadsklass 2
Starta lydnadsklass 3
(1:a pris lydnadsklass 3)
Bruks:
Godkänt appelspår
Uppflytt till lägreklass spår
2014 blir Lukas och mitt första tävlingsår och jag har inte satt upp så höga mål med tanke på att han är så ung. Vi siktar på att ha kul och sedan om vi når våra mål och kanske mer så är ju det självklart väldigt roligt.
Mål 2014 Lukas
- GK anlagsprov viltspår
- Gå tävlingslydnadskurs
- Starta LK1
Texa är ju ännu så ung så har inga stor planer, men förhoppningsvis ska vi:
- starta LK 1
- Starta rallylydnad nybörjare
- spår
sen får vi se vad vi hinner med och vad vi passar bäst i.
Bir nog även någon utställning för att få en bedömning på henne.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Lillan ska få valla men inga vallningstävlingar, kanske ger oss ut på något viltspårprov också. Jin ska bli klar med ATDsd-titlarna och vi ska gå nötclinics. Tänkte mig ett SVCH också. Athos är husses ansvar från och med nu.
Detta året kommer bli jättespännande, då han snart kommer in i tävlingsålder. Vi båda är allätare i nästan allt så därför har jag inte bestämt riktigt vad vi ska ha som mål.
Dock har vi några att se fram emot:
- Bra resultat i juniorklassen, utställning
- Rallylydnadskurs
- Godkänt resultat i rallylydnad nybörjare (x3)
- Godkänt anlagsprov i viltspår
- Stabilt bra MH
Och naturligtvis hoppas vi på en bra placering i valpklassen nu på Mydog, 5 dagar från juniorklassen.
2014 är tanken att ge oss på viltspårschampionat. I övrigt är Loke sedan länge klar för att starta rallylydnad, så hittar jag någon som vill tävla honom så lär han nog starta även där. UHP funderar jag också på att göra med honom, men det är förutsatt att han får klartecken av fysioterapeuten, men jag tror han kommer vara återställd till dess. 🙂
//Lina
- MH.
- Fortsättningskurs i agility.
- Starta i åtminstone hoppklass 1, ev. agilityklass 1.
- Börja valla mer regelbundet och se var det tar oss.
- Ställa på iaf en utställning.
Men framförallt så ska jag sänka pressen på mig själv eftersom min kropp inte riktigt vill som jag och klarar inte av när det blir för mycket, och ska inte gå ut på tävlingsbanan igen innan jag känner mig redo och ändå bara förstör för min hund. Så det blir nog mer framförallt träning än tävling och så ska vi såklart ha fokus på att ha roligt!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!