Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 837 ggr
Sugar Mist
0

Helgen 4-6 Januari -14

Hejhopp! Vad ska ni göra i helgen då? :)

-

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag åker jag in till Göteborg och kollar på en jäkla massa hundar och aussies, såklart. MyDog!! Sett fram emot detta sedan förra året, jäklar vad kul det ska bli, alla hundar och hundsaker.. Himmelriket!! Så det ska plockas en massa godispåsar från fodermontrarna, kollas på en massa hundar och köpas en hel del saker idag mao. Imorgon vet jag inte vad som görs, lär nog bli äventyr i området

-

Jetaime
0

Idag blir det jobb 11-17, och när jag kommer hem ska jag lägga om Zukis bandage och hoppar att det ser fin fint ut (hon har fått tagit bort en klo då hon spräckt den). Hade gärna velat åka upp till MyDog, men finns nog varken ork eller tid till det, samt att jag hade inte kunnat ha Zuki med mig, sååå. Vi åker kanske upp till Knislinge imorgon istället…

LinDajSon
0

Ska åka hem till uppfödarna en sväng, hämta hö och planera inför våren. :) Tänkte lägga ett par spår när jag kommer hem, om det inte mörknat. Efter det ska jag jobba vidare på ett par hundporträtt jag börjat med…

[Neoverona]
0

Eftersom Nox blev sjuk nu till MyDOG så blir det inget för hans del utan bara massa vila. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska åka eller ej, blir i så fall söndag/måndag då Aussie ställs, beror på hur han mår så jag kan lämna honom några timmar. Vi tar det bara lugnt utöver allt annat, tyvärr.

LekGott
0

Jag och Lego har precis vart ute på gofbanorna och lekt lite. Lego har även tagit sig en simtur i bäcken… Nu ligger han framför brasan och torkar. Idag händer det inte så mkt annat för hans del, själv ska jag ut (första gången den 23/9) blir nog skoj! 🙂
Imorgon hoppas vi på bättre väder och ska då ut och traska lite lugnt i skogen. Ringa VET o boka en tid för lillkilens 12veckorsspruta ska vi hinna med också! 

Skickar med en bild på min lilla fuling❤️

Må gott!! 
Nathalie & Lego

neapeaw
0

Vi ska till Mydog i morgon och åker tidigt , då det är ca 5 timmars bilresa ner så måste vi åka tidigt, haha men ska bli superkul att se alla aussies! :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Jetaime
0

För min del blev det att åka till djursjukhuset med lillan på kvällen igår. Svullnad, infektion, luktar illa och vätskar… Uh. Nu har vi fått antibiotisk utskrivet och ska även fortsätta med smärtstillande. Nu får det räcka tycker jag! Hon hade duktigt ont i går. Lillan som inte ens brukar vara brydd av såna saker låg mest under min säng och skakade och ville inte komma fram.

Nu blir det tratt, vila, rengöring, endast utgång med skyddssko i trädgården, och medicinering.. Yaj..

Jetaime
0

Bild ifall någon är intresserad av att se. Rätt kass dock.
Lägger bara upp den så den är klickbar ifall det finns någon som är lite känslig.

Sugar Mist
0

Så såg Opsis klo ut ungefär när vi åkte till vetten dagarna efter han kom hit. Anitbiotika Mega-någonting(kommer inte ihåg vad det hette ahaha) och korta koppelpromenader gjorde susen, efter 10 dagar kunde vi utöka promenaderna.

-

Jetaime
0

#9 Detta är inte klon, utan bara pulpan. Klon är redan bortplockad.. Men ja, blir samma för oss..

Sugar Mist
0

#10 Metacam var det det hette! Men det var en infektion i klon, dvs hela klon så pulpan inräknat^^

-

emeliagranstrom
0

Igår var vi i Söråker, Timrå på utställning, denna gången blev vi slagna av brorsan som blev BIR-valp med HP. Lukas fick 2:a pris och HP. Vi hade lite otur att utställningskopplet gick sönder i ringen så det blev ett stryp som bara drogs åt och släpptes aldrig upp så han ville inte springa.. sen fick jag ta i för kung å fosterland för att jag skulle få upp det.. stackars Lukas :( Sen köpte jag en lott och då vände oturen, jag vann nämligen ett presentkort till Lillan De Wall's minnesutställning i Nordichallen, Sundsvall den 12-13 april. Så vi får ställa där gratis, det blir jättekul för det verkar vara flera NL:are (Nordic Lake) som ska dit å ställa :D 

Idag har vi mest tagit det lugnt och tränat lite bakdelskontroll :)

Jetaime
0

#11 Jaa.. Metacam brukar jag få till katten när han fått plockat bort tänder. Men jag fick nått annat till henne nu som heter narocarp (?) + antibiotikan som jag inte minns vad den heter.

#12 Trist med kopplet, men grattis till en 2:an placering! :)