MyDog
Är det någon här inne som ska på MyDog i Göteborg i januari? Någon som ev. vill träffas kanske? :)
Själv ska jag jobba på MyDog 2014 Göteborg tillsammans med min skola August Kobbs Gymnasium :) Ska bli kul!
Tyvärr är jag väldigt upptagen o är en del stress för oss som jobbar så kan nog inte träffa någon där :/
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
Jag tänkte ta en sväng dit, spana in lite hundar och såklart… "inte shoppa några hundprylar alls", haha.
#1 - Aha där ser man! :)
#2 - Försöker åka dit medsamma melodi, men jag kommer nog hem med något ändå… Har inte ens en hund just nu hehe. Du har inte lust att träffas då? ^^
#2 Åh, ska dud it? Tar du med dig någon av dina? Hade varit kul att träffa de :) Jag ska dit, kika en massaaaaa på hundar
-
Ska dit med Nox och sitta i rasmontern hade jag tänkt mig :) samt försöka få tid och fotografera aussieringen någon dag :) Skulle ställt om de inte hade höjt avgiften!
Får man ta med sig hundar som inte ska ställas så tar jag nog med mig Jin och kanske Feng. Jag har dålig koll på vad som gäller på utställningar. :) Är det någon som ska dit samtidigt och vill träffas så absolut, jag är rätt social, haha. ;)
#6 Ja det får man, jag hade med vår pudel förra året. Hade varit jättekul att träffa både dig och hundarna :)
-
#6 Brukar vara att man måste ha vaccinationsintyg bara :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag kommer iallafall inte att ställa, och i nuläget har jag heller inga planer på att åka upp, men brukar inte planera så långt fram ändå ;)
Man får om man köper hundbiljett, ställer eller sitter i rasmontern :) De vill inte ha onödigt många hundar inne på MyDog.
Aha, ja jag tror inte jag kommer sitta i rasmontern i alla fall så det får bli hundbiljett om det inte är alltför dyrt. Måste ju ha råd att "inte shoppa hundprylar" också. ;)
#11 Mohahahha, perfekt tillfälle för att smussla iväg Jin eller Feng.. Jag menar… Va… Jga sa inget (a)
-
#9 - Klart du ska komma! 🙂
Japp, jag ska :) ska hjälpa till där. Dock bara de tre första dagarna.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#13 Vi får se när det börjar närma sig, har ändå en bit upp :)
#15 - Du får bo här om du behöver sängplats :)
Hur gammal måste sin egen hund vara om man bara vill ta med den? Alltså inte ställa eller vara i montern? =)
Må gott!!
Nathalie & Lego
6 månader gammal :) har jag för mig, då valpen ska ha fått 12 veckors sprutan… Men då kanske det var fyra månader… 6 eller 4 månader, men för säkerhets skull skulle jag inte ta med en valp som var under 6 månader iaf :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#16 Vad snällt :) Vi får se hur det blir när det närmar sig då! :)
#17 #18 Brukar vara 4 månader överallt annars så det är säkert det där också :)
Tack för snabba svar! =)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Vi ska dit och ställa :) Likaså min uppfödare! Kommer bli så kul med alla aussies!
#19 - Ja, men som sagt, bara att höra av sig. Jag ska ändå dit alla fyra dagar så det spelar ingen roll. Du kan ta med Zuki om du inte fixar hundvakt också. Kanske inte så optimalt att ta med hunden, vet inte hur långt du har till Göteborg, hehe. :)
#21 - Vad kul, har du lust att träffas? Behöver hälsa på lite aussies känner jag :p
#22 Zuki är bra på att anpassa sig och är van vid att åka och komma till nya ställen och träffa nya människor (viktigaste är att matte är där) så för hennes del är det värre att stanna hemma UTAN matte, haha ;)
Bor i Höllviken ett par mil söder om Malmö så det är ett par timmar med tåg upp.
#23 - Jaså okej, isåfall är det ju bara att ta med henne. :) Du kan ju fundera på det iaf!
#22 Javisst får du träffa oss :) Kommer hålla mig till aussie-ringen för det mesta men oxå Curly coated retriever-ringen :)
#25 - Vi kan höras lite närmare så vi har bild på varandra och så, haha :)
#26 Visst :)
Det hade varit roligt att åka dit! Inte för att ställa ut, men för att shoppa och glo på hundar. 😃 Blir lite dyrt med både resa och övernattning kanske, får fundera. 🙂
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag skulle gärna vilja träffa så många som möjligt! Skulle nog Nox också vilja :) Bra träning!
#29 Jag kommer gärna och kikar på er i rasmontern om jag inte stöter på er innan!
-
#29 - Jag kan komma förbi rasmontern, om vi inte träffas utanför då. Bara att säga till när du är där. :)
#32 - Ja det tycker jag du ska göra! :)
Jag ska dit! Kanske tar med mig vackra :) Hade varit jättekul o träffa folk härifrån där! :)
#34 - Vi kan planera in en träff om du vill, alltid kul att träffa nytt folk från iFokus :)
För er som hade tankar om att ta med hund till MyDog :) Checklista för att ta med egen hund till MyDOG - Giltigt vaccinationsintyg medtages - ALLA hundar på MyDOG måste genomgå veterinärbesiktning - Veterinärbesiktningar sker bredvid entré 5 (huvudentrén) eller entré 1 (vid Focusbron) - Hunden måste vara minst 6 månader gammal. - Medföljande hund ska vara vaccinerad mot valpsjuka enligt följande: • Hund under ett (1) års ålder: vid lägst tio (10) veckors ålder. • Hund över ett (1) års ålder: Hund ska vara vaccinerad vid lägst tio (10) månaders ålder. Vaccinationen får inte vara utförd för mer än fyra (4) år sedan. • Förstagångsvaccination ska vara gjord minst fjorton (14) dagar före prov-, tävlings och/eller utställningsdagen. - See more at: http://www.mydog.se/besokare/egen-hund-pa-mydog/#sthash.WT3BCdZ0.dpuf
Bra att inflika!
#35 Det kan vi gärna göra! hade varit riktigt kul :)
Bor alla aussie-människor söderut eller vad är det här?! 😃
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Oj, nu är det spännande nära! Många aussies blir det också! 37 st den 5:e och 27 st den 6:e.
Vet ni om det kommer vara någon mer i valpklassen den 5:e?
Jax är 5 dagar efter mydog 9 mån. Otroligt störande att inte få ställa honom i juniorklassen! Nervös är jag redan nu…
#40 31st den 6:e, 4 valpar i en annan ring :) Jag har inte hört att någon ska ställa hane i valpklass, men man vet aldrig! Jag ställer Nox den 5:e men är där 4-6:e! I unghund.
#41 Vet redan vilka de 4 valparna är ;) Tre helsyskon till Jax och han naturligtvis :) Så två tikar och en hane ska ställas plus Jax då. Ska bli grymt roligt!
Hoppas vi hittar er, Nox är så otroligt fin!
Åh nu närmar det sig!
Supertaggad på detta, ska bli skitkul att se alla aussies och förhoppningsvis hälsa på några som hänger här inne!
-
#44 - Jag är grymt taggad!! Ska bli så sjukt kul 😃
Jag kommer på måndagen med Jin och eventuellt, eventuellt Feng i släptåg
Hej på er, nu är det dags för MyDog så jag passar på att lyfta tråden. Jag kommer dit med mina två huliganer på måndag morgon!
Jag kommer åka dit imorgon, söndag & måndag. Är där hela dagarna åtminstone imorgon och måndag, dock bara FM på söndag. Är det någon mer som vill träffas är det bara att hojta till över PM!
🙂
Nox och jag kommer tyvärr inte, hoppas ni får det jätte bra på utställningen! :)
#49 - Så trist att han ska gå och bli dålig precis innan. :(
Jag vet inte vilken dag jag vill gå på, beslutsångest haha :(
-
#51 - Gå fler dagar då :P
Blir tyvärr inget för mig. Zuki har skadat sig, och jag har inte så stor lust att åka utan mitt lilla odjur (särskilt inte mer tanke på att hon redan varit hemma själv nästan alla dagar denna veckan då jag jobbat).
Men jag hoppas ni andra få supertrevligt! Ta MASSA BILDER! :D
Hej alla glada aussie ägare. Jag har ingen aussie men hoppas på att köpa en under våren 2014 Tänkte åka på My Dog för inspiration o kunskap. Vilken dag är bäst söndag eller måndag när det gäller just Aussien? Spelar det någon roll?
Glada nyheter, åker förhoppningsvis in imorgon utan hund! :)
Har ingen större betydelse, vill du se fler Aussies kom imorgon. Stod inför valet själv, känner fler utställare på måndag - men fick bli imorgon :)
#53 - Så trist att hon ska gå och skada sig. :/
#54 - Det är mer aussies imorgon. =)
#55 Hojta till om du kommer in imorgon så kan vi träffas! :D
åker ner tidigt i morgon, då jag har 5 timmars bilresa, men ska dit iallafall! superkul! :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Finns vid Aussieringen från 08:30 tills rasen är slut ;) Är 99% säker att vi åker in och kikar!
#58 - Jag ska fotografera aussies hade jag tänkt mig så jag är också där, vet inte vilka tider jag är där dock. Du får kika efter någon blond svartklädd med stor kamera (70-300 mm obektiv) eller smsa om inte annat.
Det gäller förstås dig också #57, bara att komma fram och hälsa!😃
Bifogar en nytagen bild på mig 😉
Då kan ni kolla efter en rödhårig fotograf med värsta stora kameran ;) Fotar alla i rasen!
Kommer dock ha en grå schäfer med mig ochinte en aussie, då min lilla tjej är för ung än :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#60 - Akta så du inte blir smygfotograferad… 😃
Någon som kommer idag? :)
-