Måndag 6/1-14.
Goood…etermiddag, kanske man ska säga!
Hoppas ni haft en bra helg! Gissar på att det är några som ska till MyDog även idag.
Vad händer annars då?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vi latar oss i det dåliga vädret, inför skolstart imorgon förhoppningsvis beror på hur hundarna mår. Ska börja nya träningsutmaningar, som ska göras varje dag i 30 dagar, ska bli roligt! Ska forsätta redigera MyDOG bilder från gårdagen, så man får det gjort. Kanske blir ett snabbt klickerpass med grabbarna lite senare under dagen.
#1 Lägg upp lite bilder här sen :)
Jag och Zuki har typ bara sovit idag.. bortsett från att jag letat försvunnen kanin imorse då jag glömt stänga ena burdörren igår när jag hade städat… Meeeen, kaninen satt under friggeboden och vi (min mamma egentligen fick syn på henne när hon kom hem med Selma) och lyckades få in henne.
Så ja det har hänt mycket… idag.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
MyDog avklarat. Jin var en pärla som vanligt, han är verkligen en härlig kamrat att ta med sig på sådant. Han hade säkert älskat att vara utställningshund, tyvärr kan vi konstatera att han skiljer sig rätt enormt från det som tassar runt i ringen. :P Dagens bästa var det engelsktalande paret som var helt fascinerade av honom, killen var nog hundrädd för han ville klappa men det blev först bara snabba "peta till"-klappar, haha. Fast sen märkte han nog att det var lugnt och klappade lite mer normalt, och bäst av allt - ville bli fotad tillsammans med Jin, fniss… Det var flera som kom fram under dagen och frågade om ras, ville klappa osv. :)
Lillan tyckte att det var jobbigt med alla intryck så hon fick gå ut i bilen efter ett tag, har aldrig varit några problem förut så det blev nog bara FÖR mycket på en gång. Jag har visserligen aldrig haft med henne på något så extremt förut, fast hon tyckte att det var jobbigare än jag väntat mig med tanke på hur framåt och fräsig hon är. :P Får försöka ta mig för att åka in till stan en gång i veckan och sedan åka runt lite på mer lagom hundevent med mera så att hon lär sig att hon inte behöver ta in ALLT som händer. Hon var dock jätteglad över den nya kampisen hon fick leka med, och allt godis som regnade över henne så fullständig katastrof var det inte. :)
Vi åkte hem lite tidigare än planerat eftersom min sambo (som inte får följa med nästa gång, haha…) tröttnade. Jag var visserligen rätt tjock i skallen jag med, alldeles för mycket folk på för litet område för min del. Men många roliga hundar har man i alla fall fått se, och shoppat lite hundgodis samt träffat en av mina vänner förstås, vilket alltid är roligt! :D
Just ja, i morgon blir det veterinären för i går så gjorde sig nog lillan illa i ögat, hon har en liten fläck som vi måste kolla upp…