Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 1323 ggr
Fialialej
1

Övningar för kroppskontroll?

Har ni bra tips på bra\roliga övningar vi kan göra för att få Alva att förstå att hon är mer än ett huvud och två framben? :)

"På natten är alla katter svarta"

mingman
2

Haha! Jag känner igen det där. Klossträning är ju super. Alltså att lära hunden att ha framtassarna på ett föremål, en liten "kloss" och cirkulera med baktassarna runt den. När hunden väl förstår kan det utvecklas i oändlighet.

Att bara lägga ut bommar och gå sakta över, (eller höja upp en stege några cm) så hunden måste fundera hur den ska placera fötterna för att ej kliva på pinnarna. Det funkar finfint.

Fjärrdirr på föremål har vi också jobbat mycket med. Det är inte lätt att sätta sig på en ojämnt formad sten hälsar Fidel. Bra balansövning får du på köpet!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Neoverona]
3

Backa träning, vanligt samt upp på saker! Även klossträning, kunna gå runt med baktassarna i marken och framtassarna på klossen. Cavaletti. Lyfta baktassarna på kommando, kanske inte det enklaste men det går med kombinerad träning som att backa upp på saker. Balansera hela kroppen i- eller på en låda. Finns mycket roligt att göra! :)

vallhund
0

Pilatesboll.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Ralktad
0

Pilatesboll är superbra för både muskulaturen och kroppskontrollen!

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sugar Mist
0

DP, backa upp för trappor/diverse objekt. Stå med alla tassar i saker, från början en låg låda sedan i slutet en matskål t.e.x.

-