Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 540 ggr
Jetaime
0

Tisdag den 7 januari.

Godmorgon/förmiddag!
Kanske många som börjat skolan/jobba idag? Själv är jag ledig..

Önskar er en trevlig tisdag!

Jetaime
0

Första vanliga-vanliga dagen på länge.. Eller vad man ska säga. Inte jul, inte röd dag, inte nyår, inte trettonhelgen, inte jobb osv.. Så idag blir det massa fix här hemma.. Så mycket som jag orkar då min hund hållt mig vaken mer eller mindre hela natten. Ska försöka aktivera henne också på ett lämpligt sätt utan att hon anstränger tassen osv.. Så blir lite koppelpromenader idag med sko på, samt att hon kommer få följa med på lite "ärenden".

Jag vill träna, promenera, busa, åka på äventyr! Jag hoppas hon blir bra snart. Nu är hon mest ett jobbigt monster (fast hon kan inte riktigt hjälpa det) ;)

Sugar Mist
0

Vi ska äventyra och fota, har ledigt idag. Sedan ska vi till hööks och köpa tuggben, så där får Flynn också följa med för miljöträningen.

-

emeliagranstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag börjat om med mattepluggningen igen.. ligger lite efter så kör stenhårt plugg idag. FY SÅ TRÅKIGT DET ÄR!!

Klockan 1 så ska iaf min bästa vän komma hit och fika med mig. Skönt med lite brejk! Eventuellt så kommer en till kompis hit också med sin Flatcoated Retriever, Soda. Då ska hon få busa med Lukas. Han har mest bara sovit hela dagen och busat lite med Kappi. Å nu sover de så sött.

Kanske hinner med nån promenad i skogen idag också, får se. Det är så skönt att vi har så stor gård så hundarna kan springa av sig på!

Tina
0

Jag sitter och skriver uppsats nu under dagen. Om någon timme ska vi ut på promenad och på kvällen blir det ett lydnadspass hemma. Jag hade planerat att åka till klubben och träna ikväll, men imorse fick jag ett samtal som resulterade i att jag ska på jobbintervju imorgon. Så jag får istället spendera kvällen med att förbereda mig och hyperventilera. 🤮

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Neoverona]
0

Bokade ny veterinär tid till Nox till imorgon, då Diablo även ska på rehab. Hoppas jag bokade åt Nox haha, tur att man äger båda hundarna, har hänt förut att dom uppfattat fel ;) Ska lägga upp ekonomin, och kolla på vad som ska köpas in i jan/feb. Hundarna har pälsvårdsdag, men de ska få lite egentid i form av träning också. Ska själv stryketräna och kolla/söka jobb.

LinDajSon
0

Åkte in till veterinären med lillan och fick ögondroppar, i övrigt haft vilodag

mingman
0

Vi tränade vårt andra tillfälle med Carolina. Hon håller på att utbilda sig till hundpsykolog (tror jag det var) och ville ha Fidel som projekthund, så vi träffas några gånger i månaden och jobbar med hans hundstress.

Idag var andra gången, så vi prövade på ett uppletande, och sen gick vi igenom klickerträning med fokus på lugn och koncentration snarare än massa stress-pröva-tusen-beteenden. Det ger verkligen jättemycket att träna privat med instruktör. Så mycket mer man lär sig. Så bra detaljfokus. Målen just nu är att få ner stress och få upp matintresse för att sedan kunna jobba med hans stress runt andra hundar.

Jag fick också köpa en tratt till Fidel. Han har haft ett fult sår under ögat som han bara river upp och river upp. Så nu blir det tratt ett par dagar så såret kan läka. Fidel beter sig som om jag satt satan runt hans nacke, men jag hoppas att han vänjer sig.

Jag köpte också en nötnacke åt honom, så den får han tugga på utan tratt bredvid mig här i soffan - med en äckelfleecefilt under sig. I värsta fall får jag en sömnlös natt med en hund som i flera timmar försöker få av sig tratten, men jag hoppas att han ska förlika sig med sitt öde.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/