Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 260 ggr
LekGott
0

Vad ska jag göra?

Ja, nu är det såhär att jag har fått en förfrågan om att ta mig an en Labrador kille på 4mån under de dagarna jag inte jobbar. Jag jobbar som de ser ut nu ca 2ggr i veckan på ett hunddagis och detta kan bli mer. Hon behöver hjälp fram till att labben kan börja på dagis vilket hon räknar på kommer bli av i augusti. 

Nu till mitt dilemma… Att ha EN valp är mkt, hur mkt mer blir det med en till? Vad underlättar med två och vad försämrar med två? 

Mina personliga nackdelar är att jag får mindre tid till Lego, det är svårt för mig att ta mig någonstans med 2hundar då jag bara har en enkelbur och en dubbel får inte plats och att jag inte kan skaffa mig ett annat jobb (kommer kunna ta 2500:-/mån för labben vilket e ganska lite för att jag ska gå runt).

Det positiva är att jag tror Lego hade tyckt att de vart skoj, att det blir ytterligare en krabat i familjen, att det är under en begränsad tid och för att jag just för tillfället inte har något annat jobb.

Jag behöver nu lite åsikter… Är det värt att ta sig an denna lilla kille eller bör jag tacka nej..?🤔

Må gott!! 
Nathalie & Lego

BettySue
0

Det låter som om du tycker det är lite stressande att ha 2 valpar, vilket hade gjort att jag valt att tacka nej. Om det hade varit min hund i valpstadiet hade jag nog också tackat nej. Ja, hon hade tyckt det var roligt, men hon älskar att leka och träna och få min tid ännu mer. :) mend et är ju individuellt. :)

Jetaime
0

Jag hade nog inte heller velat göra det, ens egen valp behöver ju rätt mycket tid och träning då också. Men som någon gång då och då hade jag kunnat tänka mig iaf :)