Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 663 ggr
emeliagranstrom
1

OT - ert drömboende

Jag funderar ofta på hur jag skulle vilja bo och ha det även fast jag inte har råd och kanske aldrig kommer att få det som jag skulle önska så är det faktiskt helt gratis att fantisera.

Så. Hur ser erat drömboende ut?

emeliagranstrom
1

Jag skulle vilja ha en mindre gård vid en sjö, ett boningshus, en bagarstuga och en ladugård kombinerat med ett garage. Vid sjön ska det finnas en badstrand och jag skulle bygga en brygga där ena delen är som en inglasad paviljong. 

Gården skulle vara lite avsides, inte nära någon stor väg och det skulle vara en lång ateljé (eller va de nu heter) som infart till min gård. Några grannar skulle vara trevligt men de får inte bo alldeles inpå min gård. 

På gården skulle jag ha några får kanske 10-20st, några kor 5-7st. En häst skulle jag också vilja ha men är lite rädd för dom så det är bara kanske. 

Boningshuset och bagarstugan skulle vara timrade och det skulle vara stora fönster med mycket ljusinsläpp, inomhus skulle jag ha en öppen planlösning med lantlig men ändå modern stil, mycket vitt. 

Helst ska detta drömboende ligga i Norrland, gärna ovanför Sundsvall.

emeliagranstrom
1

Haha, allé heter det ju självklart inte ateljé….. haha!

Sugar Mist
0

Jag har ungefär samma dröm som förutom att jag hade velat ha en massa bra långa promenadstiga, mjuka mossiga stigar.

-

emeliagranstrom
0

Ja, precis, jag vill också att det ska vara en bra och mysig skog runtom, skulle även vilja ha en jakträtt då jag är jägare :)

[Neoverona]
0

Mitt drömhus är perfekt. Det är ett ljusgrått hus som på utsidan verkar som ett vanligt gårdshus. Det ligger lite avskilt, med någon granne på andra sidan. Mycket mark runt omkring och ligger precis framför skogen. Vid skogen finns det en liten bäck och längre in en stor sjö. En agilityplan på både grus och gräs. Gräsmattan är självklart inhägnad med smålandsstaket. Stor glasinhägnad altan. När man kommer in möts man av av gråmelerat stengolv i den stora hallen och flera koppel på väggen, och glada hundar ;) Vardagsrummet och köket ligger på varsin sida när man kommer in, ett helväggsfönster i vardagsrummet lyser upp fint. Öppen planöppning med grå/brunt golv och i vissa rum sliter vitt golv, ljust med modern gammal stil med mycket färg och plädar (älskar). Balkar i taket är nödvändigt. Två våningshus med fotostudio, två sovrum och ett hundrum med matta (stort). Jag har sett liknande hus som jag har blivit kär i direkt, en vacker dag :) Hundarna kommer leva fritt, en stor dröm.

emeliagranstrom
0

#5 åh jag levde mig verkligen in i din förklaring, verkar superhärligt!

LinDajSon
0

En lagom skruttig bondgård på den norrländska landsbygden. Detaljerna oviktiga men jag vill ha ved uppvärmning, mycket mark och en användbar ladugård.