Det snöar idag, så efter att jag har käkat ska vi ge oss ut på en löspromenad i det härliga vädret. Annars händer inte så mycket, ska försöka lära honom att ligga ner utan handrörelse, och så ska han få smaka på pannkakor för första gången!
-
Jag har jobbat dygn med vaken natt så är rätt dåsig. Har varit ute på en kortare promenad och busat i snön på gården. Tänkte åka ut med sparken lite senare. Husse får sparka, Tåss får dra och jag får sitta. 😃
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag ska träna lite kontakt med Lukas och om det blir varmare ute så ska vi nog gå en koppelpromenad, märker att de få gångerna jag har honom i koppel på är han hemskt.. haha. Men har inte så stort behov av kopplet så därför har de hamnat lite i skymundan! ;)
Sprungit ärenden på stan med lillan. Hon har social/miljötränat på Granngården, Djurmagasinet och hos veterinären. Inga problem, hon har knatat med och varit helcool. Fått många fina kommentarer om henne, kul det.
Vi började dagen med lite sovmorgon sen bar det av på en "gör vad du vill" promenad. Efter det åkte vi till mitt jobb och hälsade på hunden han kommer sitta tillsammans med när jag jobbar. Gick över förväntan trotts att Lego inte riktigt förstod vrf hon inte ville leka… Nu är vi hemma igen och lillen ligger och sover. I kväll ska vi se om vi kan träna lite kontakt och från ligg-sitt utan handrörelse. :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Inkommen från promenaden, första gången på populära promenadstigen och vi träffade på en fyrhjuling, lite nyfiken men inget mer. Hääärligt med andra ord. Har saknat att kunna gå löspromenader :)
#5 När vill du träffas förresten? :)
-
#6 skriv till mig på Fb lättare att prata där! :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Idag har jag tränat på att belöna snabbt nog. När det gäller koppelträning och olika kontaktgrejer väntar jag ofta lite för länge så Fidel släpper kontakten, vilket såklart inte är så bra.
Så nu tränade vi följsamhet i koppel och jag belönade bam-bam-bam-snabbt, och det gick super. Hans fokuserade väldigt mycket bättre på mig än vanligt, så det är helt klart någonting jag behöver göra mer.
Vi jobbar också vidare på apporten inomhus. Och mitt i allt detta har jag mitt tentaplugg och en eventuell tenta som ska skrivas (jag pluggar på distans och kan göra tentan när jag vill denna vecka).
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Åkte till gymmet tidigare under dagen, sedan blev det nästa direkt en långpromenad på Tjolöholm med grabbarna och en känning som hade med sig två hundar (kennel unity blue) :) Nu har jag trötta hundar, ett tag ;) Ska snart ta tag i min egen träning för dagen (igen).
Idag har jag och Lillan jobbat hela dagen.. I djurbutiken i Lund. Superlängesen jag var där nu! Över sju månader sen. Gal1!
Sen åkte vi och hälsade på en kompis till mig som precis flyttat till Lund, och nu är vi hemma. Helt slut.. Jag iaf.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!