Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1360 ggr
neapeaw
0

Är hon liten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Texa vart i går 5 månader gammal. Hon väger 14kg och mäter ca 45-46cm. 

Är hon liten? känns inte som hon växer nått alls, hur gamla är dem innan man kan säga att dem inte kommer växa något mer?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Jetaime
2

Hon kommer bli större, du kan vara lugn! :) Hon är bara fem månader, och oftast ser man inte det själv, som ser hunden varje dag att dom faktiskt växer!

Hon är lika stor som Zuki nu ;)

emeliagranstrom
0

Lukas har också stannat lite i växtfasen, hans syskon har växt mer än honom nu de senaste veckorna men tror att han kommer igen. Tror säkert Texa också kommer att växa mer. Och som #1 säger så ser man de inte, en kompis var förbi idag med hennes flatte och när jag såg dem leka tillsammans så har ju Lukas nästan växt om Soda nu.. haha.

neapeaw
0

#1 okej, nej är nog så, får låta någon träffa henne som inte sett henne på ett bra tag så får dem avgöra ;) 

Jasså, tycker zuki ser större ut på bilderna? :O

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

neapeaw
0

#2 ja vi får vänta och se, annars gör det inte mig så mycket men vill inte att hon blir för liten heller , hehe :) Men får vänta och se :) hur stor är lukas nu?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

emeliagranstrom
0

Han är ju snart 6 månader (tiden går så fort!!!!) väger 17kg och är 52cm hög. Dock så är mätningen nog inte så 100%-ig men ungefär :)

Sen är ju Lukas en hane också så de går som inte att jämföra på de sättet men nyfiken få man ju va! ;)

Jetaime
0

#3 Hihi, nej hon är en liten skrutt! Hon är dock rätt mycket mer kompakt än din lilla tjej som fortfarande är i "valpskinnet"! ;)

neapeaw
0

#5 ja visst går det fort, alldelens för fort! okej, nej precis men nyfiken som sagt ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

Jetaime
0

När Zuki var fem månader vägde hon runt 9-10 kg :)

emeliagranstrom
0

Ja, huvvaligen!! Haha, ja jag är också så himla nyfiken man tänker hela tiden på om de kanske får för lite mat eller för mycke mat osv.. haha. Jag va lite väl desperat för nån dag sen så jag googlade på "australian shepherd 6 month" för att få fram bilder och jämföra.. haha! 

Och jag som säger till andra att man inte ska jämföra.. ;p

MikkansBuse
0

Tyckte Jax också "stannade" i växten, dock vid 6 -7 månader. Nu är han 9 månader och bakdelen har växt mer än framdelen. Ser för roligt ut!

Tycker heller man inte ska jämföra mellan olika sortes linjer, om man säger så. 
När Jax var 5 månader vägde han oxå 14 kg och nu är han dryga 55 cm hög och väger 22 kg. Så han växer allt fortfarande! :) Hans ena syster väger inte mer än 17 kg idag. Kan variera ganska mycket :)

[Neoverona]
0

Hon kommer att växa så det knakar och brakar ;) Är ju fortfarande en valp och alla växer olika snabbt. Nox var färdigväxt på höjden vid 5-6 månader men vägde 12kg då han var väldigt snabb med höjden så kom inte vikten med :) Han är idag 57-58cm i mkh och väger 21kg!

LinDajSon
0

Min drygt 8,5 månader gamla tik väger runt 15 kilo till sina 50 cm. Ingen stor fröken, men det bekommer varken henne eller mig. :) Hon ska ju arbeta, inte vänstervarva eller något annat.

Ronja&Ila
0

Ila är 1 år och är nästan (inte helt) 47 cm…

Hon är ju i en växtfas men jag har fått höra att höjdmässigt växer dom ungefär till löpet sedan händer det inte mycket. Men såklart individuellt:)