Texas framgångar!
Tänkte skriva här om vad Texa lärt sig och hur det går för henne i träningen!
Hittills kan hon:
Sitt
ligg
stanna
fot
upp "sitta på två ben"
snurra
vinka
tass
Hit " sätta sig framför mig"
krypa
Det är vad hon kan just nu, Fotgående kan hon faktiskt helt nu, dock kör vi kanske bara tre steg sen massa beröm men hon är superduktig.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag säger bara, ha inte för bråttom!
Håller med #1
Jag har haft alldeles för bråttom med Lukas tills för bara nån vecka sedan då vi inte alls hade nån glädje i träningen. När jag tänkte efter så kom jag på att egentligen så var det inte så mycket han kunde utan allt var mest bara påbörjat osv. Nu har jag börjat om helt från början och även börjat med träningsdagbok. Så mycket roligare och lättare att träna tillsammans nu! :)
Men så länge ni har glädje och attityd i träningen så är det nog inga problem, jätteduktig är hon ju!!
Precis som jag skrev på min blogg, kan lika gärna skriva de här.med så de inte blir massa missförstånd. tar vi allt på skoj , men det bästa texa vet är att träna och lära sig saker så då ser jag ingen anledning till att neka henne det. Visst har vi slappdagar vi med. Men jag tror att om hunden tycker det är kul lära sig så varför inte köra på det? Såklart är det på en leknivå allting.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Det är ju underbart att hon älskar att träna å lära :) Menade absolut inget illa, berättade bara om min historia i förebyggande syfte :)
Är lite nyfiken på hur du lärde in krypa, vill också lära Lukas det så småningom men jag har ingen aning om hur jag ska börja! ;p
oj, menade inget illa till någon kanske blev lite väl vass ton, men så svårt att formulera sig över internet:) jo precis jätte bra att ni berättar och sådär blir bara glad. Ville bara berätta hur de va och hur hon är, alltså texa:) Ang krypa så la jag en godis framför benen på henne och då gjorde hon de självmant. Alltså jag drog typ godisen efter marken och så. Men så svårt att förklara haha :) kan försöka mig mer på att gå in djupare på det i morgon :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Haha, ja håller med dig att det kan bli helt fel betydelse över internet pga att man inte kan se ansiktuttryck och höra tonläget i rösten blablabla.. haha. Du förstår! ;)
Tycker det är jättekul också att läsa om framgångar osv, man blir glad!
Är nog smart, klockan börjar vara ganska mycket;p haha. Om du kan och har tid så kan du ju filma och visa hur du lärde in. Annars går det bra bara med text :)