Godkväll 23/1-14!
Godkväll allesammans! Hoppas ni haft en mer händelserik dag än jag… Hänt något speciellt idag?
Och önskar er en fortsatt trevlig kväll! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag kunde verkligen inte ta mig upp ur sängen imorse. Hur jag än försökte så bara gick det inte! Jag tänkte egentligen tagit bussen.. Promenerat till bussen med Zuki och åkt buss till jobb.. Men så blev det inte. Hann ingenting på morgonen heller för blev uppringd av ett företag som jag sökt jobb för, men fattade ingenting.. Allt blev sådär rörigt..
Zuki hann bara ut i trädgården och jag insåg att jag inte hade någon lunch, och jag kom dessutom för sent till jobb. Så ja…en lyckad morgon? Inte nog med dt var min lilla hund väldigt gnällig och rastlös på jobb… Hon var såklart nödig, sen var det rätt lugnt.
Förövrigt har det varit världens segaste dag. Men vi fick gjort en del iallafall!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Flynn har varit med i skolan en stund, lite socialträning mao. Sedan har han ensamtränat lite och vi har kört lite lydnad. Har äntligen listat ut hur jag ska få honom att sluta hoppa, så han går rätt fint när han vill ;)
-
Jag och Lukas har haft en riktigt bra dag! En kompis kom förbi med hennes aussiesar Ruben och Storm. Först busade Lukas med Ruben och Storm sen blev det lydnadsträning. Första gången vi tränar lydnad tillsammans med någon annan. Gick jättebra:)
Nu har vi just kommit hem från hundträning i Vindeln, vi brukar typ vara mellan 4-6 på de träffarna och nu va vi typ 11st. SKITKUL!
Dock så är jag ändå på lite halvdåligt humör för Vindeln hundklubb SUGER… ingen struktur alls, har betalat in medlemsavgiften men inte fått någon bekräftelse å detta är snart en månad sedan.. suck.
Vi har hunnit mycket. Efter gårdagens rejäla lydnads- och följsamhetssatsning vaknade jag upp till en hund som var helt okej med att ligga och vila. Så han fick ensamträna medans jag for runt i tvättstuga och djuraffärer.
Sedan åkte vi tlll t-centralen för att träna nära andra hundar. Vi höll oss på rejält avstånd, så det enda Fidel fick var ett par skall nu och då. Trots dessa höll han god fokus, och jag är mycket nöjd. Han har också börjat spontan-hämta saker sedan vi började med uppletet och idag hittade han två matchande handskar i äkta skinn. Precis i min storlek! Det är bara att tacka och ta emot. Bästa hunden.
Sedan blev det tåg, buss och färja och nu är vi ute i skärgården där vi skall vara till måndag och passa mina småsyskon. Mycket trevligt.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Pulsar i snön med lillan och Jinson, fotat. Miljötränat i stan två gånger den här veckan, rekord för min del, så i dag har det bara varit motion. Lillan har satt i sig ett gäng morötter också.
Heldag i skolan för både mig och Smilla. Tränat, filmat och skrivit om baklängeskedjning. Arach fick vila idag så för hans del blev det bara promenader och soffhäng.
Sabina
www.anibaz.blogg.se