"Är det en husky?!"
Så, vad brukar folk på gatan fråga om era hundar?
Jag får dagligen höra "Är det Border Collie?". De lite mer ovanliga förslagen jag fått har varit tex Husky ("han har ju blåa ögon") och Springer Spaniel.
Jag får också alltid frågor om hans svans, om den är kuperad.
Många frågar också om det är en väldigt ovanlig ras.
Vad för kommentarer får du från okända människor om din hund?
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Bordercollie blandning fick jag höra på klubben, "för han har ju kort svans". Opsis såg ju kusligt likt ut en border collie så det var vad folk gissade mest =)
-
När Lukas va liten så fick jag ofta frågan om han var en sheltie eller collie. Men det värsta jag hört var när produktutvecklaren på mitt jobb frågade om han var en dalmatiner!! Haha
BC, kelpie, "en sån där fårhund", hysky har vi också fått höra, tollare rätt vanligt också. Eller en MAS. Eller "åhhh är det en valp?!" bla. ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
BC, collie, "en sån där vallhund" och blandras är det jag kommer på nu :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Bc, flatte, flattekorsning (Athos)
BC, kelpie, huskykorsning (Jin)
Pitbull, jaktlabbe, BC, karelarblandning (Feng)
Bc, huskyblandning, "rolig blandras", schäfer(?!).
//Lina
Tollare får jag höra jämt :)
Nu idag fick jag höra collie, bc och blandras. "Det ser iallafall ut som en blandras." hahaha xD
-
Drever och "en sån där vallhund" haha ;)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
"En såndär fårhund", blandras, BC, dalmatinermix? Och collie…
Må gott!!
Nathalie & Lego
Vip hsr fått frågor om bla. Schnauzer, collie, bc, blandras, gatukorsning. Men för det mests är det bc elller bc-blandning.. Eller rättare sagt de flesta stanna tittsr och söger "gud så vacker, vad är det för ras" För Essi är det nog bara bernersenner och bordercollie jag har hört.