Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 2058 ggr
Jetaime
0

Helgen 24-26/1-14!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det fredag igen! Händer det något särskilt nu i helgen? :)

Önskar er hur som helst en trevlig helg och bjuder på en bild på två små djur som busar på stranden!

Jetaime
0

Hm. Så far har jag lyckats ta mig upp ur sängen (sen att jag är tillbaka igen är en annan femma) och sen har jag och första assistent Zuki städat till kaninerna. (Hon ställer snällt upp som kaninvakt och städare 😃).

Anibaz
0

Var på praktiken i förmiddags och när jag kom hem gick vi ut på en långpromenad i skogen. Nu har vi precis kommit hem och i eftermiddag ska det tränas.

[Neoverona]
0

Vi ska ta det lugnt, kanske något träningspass. Nox är dålig i magen så han ska mest få vila (byter foder på båda hundarna). Började dagen med film och en långpromenad, jag ska använda helgen till att må bättre till nästa vecka :) Jag ska även jobba med koppel, det har ramlat in ett antal beställningar nu i veckan, roligt!

Sugar Mist
0

Vi har precis kommit hem efter miljöträning utanför Kungsmässan, vi satt precis utanför entren, så helt lagom miljöträning mao. En kvinna kom fram och ba "Är det en sån där börder cölli?".. "Nä… en Australian Shepherd" "Åstålijan Shephörd? En sån där.. fårhund?" hahahahah xD

-

mingman
0

Vi är i skärgården. Jag är sådär härligt småsjuk så att jag blir trött så snart jag gör något, men känner mig rastlös så snart jag sitter stilla.

Vi har i alla fall varit ute och skällt på snögubben - mycket farligt tyckte Fidel. Men efter ett tag började han plocka isär den istället. Först ena kvist-armen, sen andra kvist-armen, sedan stal han halsduken och till slut högg han tag i morotsnäsan.

Vi har kört lite upplet och kommer nog göra flera såna under helgen. Och så tränar vi på lydnaden. Jag är lydnadspepp. Vi har träffat så många duktiga, inspirerande personer på sistone så nu ska vi ta tag i det! På tisdag ska jag ha en privatlektion för en instruktör jag tycker väldigt bra om. Peppen!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Neoverona]
1

Precis beställt en Björkis Nomesele (måttbeställd) till Nox! Hoppas att den passar när den kommer fram om ett tag :)

mingman
0

#åh, jag tänkte också köpa Björkis. Men hittade en begagnad så pass billig att jag köpte över nätet. Bara att prova och hoppas på det bästa, annars lär det bli björkis för oss med. Berätta gärna hur dem var sen!

LinDajSon
0

I dag tog vi en gemensam långis med hela flocken. Ska in en sväng till byn i morgon, pröva ut ett BoTtäcke till Jin.

emeliagranstrom
0

Idag har jag och Lukas mest bara tagit det lugnt, har varit -25°C ute idag så vi har hållit oss inomhus.. hehe. Hoppas på varmare väder imorrn för då har jag tänkt att vi ska börja träna på självkontroll. :)

Sugar Mist
0

Vi åkte iväg och köpte färskfoder, och när mamma var och handlade mat passade jag på att miljöträna fjanten. Mycket "Awwww" "Åååh, kolla valpen" "Gud vad söt!" från förbipasserande människor. Sedan så passade jag på att utnyttja folket som passerade som störningsmoment och tränade lite lydnad, börjar verkligen se bra ut. Var en kvinna som ville fota honom också^^ Efter det var han helt klart trött, som ni ser på bilden xD

-

[Neoverona]
0

Tog en promenad på landet med grabbarna idag, planen var minst 1 mil. Blev dock bara 6km då det blåste iskallt. Alltid något! Trötta hundar gillar vi ;)

LinDajSon
0

Ridhusträning med lillan och Jin. Jin är min prins, fantastiska goa lilla hund, världens roligaste i de situationerna. Sån fantastisk lydnadshund och underbart lättsam att ha med. Han är så cool när vi inte gör något men i den sekund jag visar att vi ska träna så är han som en fläckig blixt vid min sida och han gör banne mig inget halvdant inte… Älskar att han har en sån jämarns motor! Och att han är självgående och självmotiverad. :D Lillan har aldrig varit i ett ridhus förut, och det var andra träningen någonsin med andra hundar - ett helt gäng på plats, och hon var superduktig. Lös i princip hela tiden, mycket följsam, lekte och tränade lite. Bra passivitet när vi satte oss. För att vara en otränad lantlolla är hon helt underbar, antar att jag lagt rätt grund och så har hon förstås bra gener. ;) 9 månader gammal i morgon, jösses vad tiden går fort.

EmmaVipEssi
0

Här var tanken en härlig skogssväng med massor av hundbus som tyvärr innan den knapt hade börjst innebar uppskuren has och vetrinärbesök. Så grabben får stanna hemma. Så gör vi ett nytt försök idag.

Sugar Mist
0

Idag bär det iväg till klubben

-

[Neoverona]
0

Idag blir det en långpromenad med Nox i blåsten. Hoppas på övningskörning efter det, för det behövs verkligen.

LekGott
1

Vart en lugn helg för lillkllen, själv var jag ute i fredags, mådde skit igår och kom fram till vrf jag inte vart ute sen i september… Idag har vi vart ute i en timme och sprungit runt i hagarna, hoppat på stockar och sten, lite balans och för att hitta lite samarbete med honom utomhus också. Han är väldigt mkt i sin egen värld ute, vilket jag inte riktigt uppskattar… Tänkte om jag va roligare än allt annat kanske han hade lust att samarbeta lite vilket stämde, en stund iaf. Vi har även koppeltränat några 100m… Har inte alls en envis hund… nej nej!

Nu blir det vila en stund för Lego sedan ska vi träna lite kontakt, öva på ¨tack¨ (¨vacker tass¨) som är det trixet vi håller på med nu🙂

Har även vart ute och fotat skitungen så skickar med en bild!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LinDajSon
0

I dag blir lillpipan 9 månader. Underbara lilla valp. Firat genom miljöträning på storloppisen i Tidan och så lite vallning på det. :)

EmmaVipEssi
0

Efter lördagens promenad tappade vi fokus om helgen helt och har bra tagit oss igenom dagarna.. nu hoppas vi turen vänder helt…

mingman
0

Idag var vi vid en insjö där riktigt fin blank-is inbjöd till skridskoåkning. Jag åkte inte, utan passade på att träna passivitet med hunden. Det var en riktig utmaning då han tycker det är hemskt hur personer han känner (i detta fall mina syskon) försvinner utan att han för ränna efter dem.

Han var gnällig i början men efter en stund verkade han  förstå vad som gällde och tog det lugnt. Vi passade också på att leka lite för att hålla fokus på mig och inte alla andra. Jag är väldigt nöjd med dagen och valpens prestation.

Han fick också leka med en hund han känner, Lisa. Hon är en äldre tik som är väldigt bra på att säga ifrån. Han är inte alls lika hetsig och galen med henne som med andra. Det är riktigt härligt att se. Mera lugna, äldre tikar åt Fidel!

Jetaime
1

#18 Aj, det där ser inget vidare ut! Kanske värre än det ser ut dock. Han får krya på sig och hoppas det fint och fort!

EmmaVipEssi
0

#20 det vart ganska långt, ca 2-3cm och 7 stygn.. rätt djupt men senorna klarade sig..