Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 842 ggr
neapeaw
2014-01-26 21:59
0

Trix

Nu är mina ider om vad man kan lära Texa för trix slut, 

Va kan era för trix? och hur har ni lärt in dem isåfall? :D

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Jetaime
2014-01-26 22:33
0

Hm..min absoluta favorit är nog "hopp upp" (hoppa upp i famnen) Men man kanske ska tänka sig lite för där så hunden inte blir för stor sen, haha!

*Sittvackert (jag är så dålig på att förklara utan att flaxa med armarna och visa, men sök på youtube!)
*Höger och vänster. (dvs när du säger höger ska hunden lyfta höger tass och när du säger vänster ska den lyfta vänster).
*Snurra (vänstervarv i en cirkel)
*Spinn (högervarv)
*Kika (stå på bakbena) Här började jag med att hon skulle ställa sig lutandes mot något, tex elskåp och sånt när vi var ute, eller min arm, och tillslut utan något stöd.

LinDajSon
2014-01-27 10:40
0

Athos kan massor med tricks…. Buga, skäms, gäspa, snurra båda hållen, gå framför framåtriktad och halvsnurra åt bägge hållen varannan gång, höger tass, vänster tass, spansk skritt, hoppa rakt upp i luften, skutta sidledes, bita tag runt min tumme eller arm, nosdutt i backen… Kan nog massor till, som mest räknade jag till 50-60 tricks i hans ungdoms dagar haha. Shejpar in något nytt på en minut men brukar inte döp allt. Han är en såndär superklickerklok rackare…

MikkansBuse
2014-01-29 16:24
0

Jax har några trix liggandes i bagaget, bland annat:

- tass, både höger och vänster. Säger andra tassen om jag vill byta tass.
- snurra, båda varven där också. Använder handrörelser till hjälp åt vilket håll jag vill att han ska snurra åt.
- puss, såklart.
- Dutta med nosen. Visar bara handflatan till detta.
och nya tricket vi lärde oss här om veckan - rulla. Från liggande la jag ena handen på hans mage så han la sig på ena sidan och med andra handen tog jag en godis vid örat och fick honom att välta över till andra sidan.

Efter rulla är det tänkt att han ska lära sig att dra filten över sig och därefter spela död. Buga är också ett trix som väntar. Har fått trix-idéerna från en bok här hemma "Hundens 50 favoritlekar".