Vilket foder använder ni?
Hoppas på att kunna köpa aussie nästa år och har börjar läsa in mig på foder då jag vill veta vad jag fodrar hunden med. Färskfoder har blivit allt vanligare men många använder fortfarande torrfoder. Så nu undrar jag vilket foder vi använder er av och vilket ni tycker verkar fungera bäst?
Står även kluven mellan Mush och Vom og hundemat, bara hört bra om bägge. Släng in era åsikter och vilket/vilka foder ni använder. Hör gärna både bra och dåliga saker med diverse foder. :)
Jag ger Lego VoH vilket han har fått även från uppfödaren. Fungerar jättebra på det, perfekt i magen och bajsar ca2 ggr om dagen. Jag tycker om vad som finns där i och att det inte är massa skit saker som bara ska fylla ut. Det känns det som att det är i många torrfoder.
Nackdelarna är att det tar plats i frysen om man inte vill handla varje vecka, det är lite omständigt när man ska bort och om man vill kunna använda hundens foder som godis blir detta lite kladdigt 😛
Har alltid löst sig för oss så jag ser de inte som några hinder för att jag ska byta till torrfoder. Jag känner mig trygg i de han får i sig och han mår bra av det 🙂
Må gott!!
Nathalie & Lego
Kan inte riktigt säga vilket som passar bäst på Nox då han äter torrfoder nu förtiden, förr åt han VoH på heltid nu då och då. Får se om 1-2 månader om det blir bra eller dåligt resultat. När Nox var valp så funkade han inte alls på torrfoder. Diablo äter torrfoder med färskfoder då och då, han funkar bäst på torrfoder. Ger båda blandat ibland VoH, Mush och ibland vanligt kött. I torrfoder väg ger jag Standardt Original som de verkar älska!
färskfoder, Vom og Hundemat. Upplever att hunden fungerar bättre på barf/färskfoder, min förra aussie käkade lupus och sen standardt, väldigt mjukt och kletigt bajs. Kass päls, blev mycket bättre när han började barfas och musklade på sig mycket mer. Min nuvarande valp fes illa och bajset var ushigt och illaluktande, efter byte till färskfoder luktar det mindre och han fiser inte och bajset är mindre och hårdare.
-
Doggy orginal Men är faktisktiskt väldigt nöjd med detta fodret. - Hon bajsar 2gånger om dagen lika mycket som när hon ätit robur, förskfoder eller annan "bra" mat. -fin glansig päls - hon älskar smaken - det är billigt - lätt åtkommligt :)
Jag har just bytt till Simpsons Premium 80/20 Mixed Meat & Fish, eller rättare sagt så är vi i övergångsfasen mellan två foder. Trassel har ätit valpfoder fram till nu (ett år gammal och har gått finfint på fodret fram till sista månaden) och nu när vi byter till vuxenfoder så fick det även bli byte av fodermärke.
Än så länge har jag inga större åsikter om fodret förutom att jag gillar innehållet i det, det är mycket animaliskt protein och inget spannmål, det är dessutom billigt och Trassel tycker att det är supergott! Jag får se hur han verkar må av det och hoppas att det blir bra för honom.
FourFriends Power + råa köttben och ibland mushbollar.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag ger VOH och är super nöjd! Även några kulor Ekanuba :)
Mina får Eukanuba dog working and endurance.. och är jättenöjd..
Mina äter Standardt med rått kött och ben vid sidan om ibland.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Standartdt här! :)
Min äter VoH, supernöjd! Han bajsar 2 ggr per dag, fast och det blir aldrig en stor hög. Han fiser nästan inte alls längre, som han gjorde när han var liten när han åt torrfoder.
Han får även märgben minst en gång i veckan :)