Måndag 3 februari 2014.
Måndag igen! Hoppas ni haft en trevlig helg!
Vad händer hos er idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Än sålänge har jag hunnit med att gå en sväng med lillan och sen blev det en tur till macken för att byta min vänstra halvljuslampa. Tänkte gjort det själv och bara köpt en lampa men kände mig lite stressad och ville ha gjort det så fort som möjligt så råkade spräcka plasten till höljet innan jag ens kommit in till lampan, och sen fick jag inte av skitet ändå för jag var rädd att jag skulle ta sönder ännu mer. Så jaa.
Ska snart gå och fixa till mig lite och klä på mig och sen åka till jobb… Och Zuki kommer få vara hemma med min mamma idag..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hemma tyvärr igen, pga av att Nox är dålig i magen. Igen. Börjar bli lite väl många dagar hemma pga hundarna. Som tur är så förstår alla på skolan det.
Diablo ska få träna rallylydnad och lydnad, då jag är väldigt tävlingssugen. Ska som vanligt kolla på jobbmarknade, samt mejla några platser för praktik/sommarjobb.
#2 Usch, inge roligt med en magont hund "/
Mammas två shelties, "farbröderna" har varit hos oss hela helgen och ska stanna tills imorrn. Så idag har det blivit en tur på längdskidor, 3 km, med svärmor och Finn. Lyckliga som de är hundarna när de får vara hos svärföräldrarna ute på landet.
Har även sågat i ordning "tandborstar" i lagom storlek av två rengjorda älgben som vi fick av grannen. Så nu smaskas det! Tror inte det blir så mycket mer idag.
Här tog vi oss en långpromenad på morgon och en riktig mysmorgon innan det var dags för jobb för min del, så efter jobbet tog vi oss en promenad till och ikväll tror jag väntar lite klickerövningr.. :D
Imorse tränade vi på hemläxan vi fick på lydnadskursen igår. Läxan är platsliggning. Det vi fokuserar på mest just nu är tiden, vi klarade 23sek med lite störning. Går framåt iaf!
Mitt på dagen blev det en koppelpromenad med Lukas och Kappi, båda två börjar bli otroligt mycket bättre på att gå i koppel. Lukas drar inte lika mycket och Kappi har nästan slutat att tugga på kopplet.
Ikväll blir det nog ett till pass med platsliggning för Lukas och om jag har lust och ork så tar jag nog sparken och kör lite drag med jakthundarna, asbra glid på cykelbanan nu!
Har varit hos en vän idag så la bara ut ett kort godisspår åt Flynnen, bara några meter långt. Just nu slappar vi under film, sla snart sova^^
-