Tisdag 4 februari 2014.
Rätt härligt väder här idag! :) Lite läskigt att gå på gångbanorna bara då det töat en del och sen frusit på!
Vad händer hos er idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag och Zuki har varit ute på morgonpromenad samt varit och köpt ett frimärke och postat brev! Zuki var superduktig och låg utanför affären/butiken medan jag sprang in snabbt och köpte frimärket! :) (sätter henne egentligen inte i vanliga fall utanför affärer eller butiker, men detta är en så pass liten butik och man kan nästan se ut helatiden, är aldrig mycket folk heller så går så fort att bara springa in och handla nått litet).
Jag börjar jobba om en timme lite drygt, så Zukis får vara hemma hos min mamma idag med.
Jag har jobbat 9-18 och Lego har fått va med heeeela dagen för första gången. Skötte sig utmärkt genom att gå och lägga sig och sova trotts 41andra hundar i samma lokal. Nu är vi nyss hemkomna, jag dödstrött och Lego som ett speedat troll. Hmm, och mörkt är det ute så inget lösspringande… Får nog fortsätta med vårt nya trick, stänga lådor med tassarna =) Ska även fortsätta på vårt kontaktarbete.
Må gott!!
Nathalie & Lego
Här tog vi en långpromenad innan jobbet för mig, hundarna fick sedan 30 min mitt på dagen, och träning nu ikväll så dom är rätt nöjda.. jag med.. Bytte bandage på Vip.. Å Essi gick ett grymt fritt följ, riktigt härlig träning.. så roligt när det går bra.. :)
Med Lukas har jag tränat lite platsliggning, går framåt, igår klarade vi 23sek idag klarade vi 50sek!! Dock när jag står bredvid honom men avståndet tar vi sen, vi börjar med tiden!
Jag har nyss varit ute och kört lite drag med Kingen, han är en jämthund på 65cm i manken och väger 32kg.. gaaaanska stor är han. Och jag kan säga er att dra är han bra på, haha. Men det är kul, dock inte så kul då han tvärhoppar ner i diket.. tur att jag har någorlunda balans men måste iaf ha sett väldigt roligt ut! haha!
La ett kort godisspår åt Flynn vid lunch, sprungit av honom lite och fått hem Penny, som inte alls är förtjust i den lille. Ska bli intressant att se hur det utvecklas.
-
Efter att jag kom hem så blev det lite mat för Zuki och jag fixade varma mackor till mig själv sen lite slöande framför datorn medans Zuki visade mig alla sina leksaker och tryckte upp dom i huvudet på mig :)..
Kvällspromenad med träning och bus! Sen gick vi ut och nattad kaninerna och lite tricks på det så nu är lillan rätt nöjd!
Promenader, lite träning inomhus, nu ligger Jin i sängen och sover (han gjorde kväll redan runt 7) och Feng ligger i soffan och tuggar på dagens andra morot. Mums.
Jag tränade min lillasyster att träna hund. Hon är så blyg och försynt, så jag försökte lära henne lite tips för kroppsspråk och röstläge för att Fidel inte ska köra över henne helt. Syster är bara tio år, men det ska börjas i tid!
Han fick också köra ett minispår och upplet. Utöver det blev det promenader och ensamträning.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/