Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 529 ggr
Jetaime
0

"Jaha, jag trodde det var okej..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…eftersom du hade dina lösa."

Fyra stora lösa hundar kommer springande mot oss, Zuki reser ragg och skäller lite medan jag försöker kalla henne till mig, för jag ser ju på henne att hon tycker det är obehagligt. Så Zuki sticker, och då menar jag verkligen sticker, från samma håll som vi kom ifrån och Enya flyger över ett staket med svansen mellan benen. (Jag är rätt förvånad att Zuki reagerade som hon gjorde, vad fasiken hände där liksom?) Och när ägaren hinner ikapp säger hon bara "Jahaa.. men jag trodde det var okej eftersom du hade dina lösa"

Jag förstår inte varför folk tror att man ska låta sina hundar hälsa på alla bara för att dom går lösa. Jag kan passera andra hundar fast jag har både Zuki och Enya lösa…

Zuki har sprungit hem innan när hon blev av med mig en gång när vi var ute, så jag var rädd att hon skulle springa hem till OSS… Med tanke på att det är över 5 km hem.. Men gissade på att hon skulle antingen stå vid bilen eller dörren hos Enya. Så jag tar Enya i kopplet och springer hem sista biten och möts av (en väldigt stressad liten) Zuki. Tack och lov.

Förutom det så var det en väldigt mysig promenad i skogen med flickorna såhär på förmiddagen innan jobb. Mysigt väder! Dock skulle jag helst av allt just nu vilja krypa ner i sängen igen.. Så trött!

LinDajSon
4

Det är sådana människor som skapar farliga situationer och höga veterinär räkningar för sig själva eller andra…

LinDajSon
1

Herregud, det är inte jag som särskriver, det är plattan… Suck… Jag måste bli bättre på att kontrolläsa.

Jetaime
0

Haha, äsch jag fattade vad det stod!

mingman
2

Tur att det gick bra i alla fall! Tyvärr antar många människor massa saker till höger och vänster. Så mycket lättare det kunde vara om alla bara antog att ingen hund ville hälsa, och att man alltid ska hålla sin hund under kontroll (kopplad eller strikt lydnad).

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Jag vet ju hur både Enya och Zuki fungerar vid möten och har inga problem att möta andra hundar när dom är lösa så länge inte dom andra springer fram till oss.. Sen visst allt kan hända och jag skulle itne bli arg om någon människa kommer springandes efter sin hund och tar den snabbt och ber om ursäkt eller så.

Så skönt att man iallafall har underbart snälla hundar…

Jetaime
0

Jag blev mest orolig över Zuki som stack, dock kände jag på mig att hon skulle vara vid bilen, men hon var ändå tvungen att korsa iaf en väg. Värre om hon fått för sig att springa hem.. usch usch.