Helgen 7-9/1-14
God förmiddag! Då var det fredag igen… känns som veckorna rusar förbi.. Jag önskar er alla hur som helst en supertrevlig helg!
Händer det något speciellt nu i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
För min del blir det jobb idag och sen är jag ledig i helgen, nästan iallafall! Så i helgen blir det nog mest att ta det lugnt för min del. Vill gärna hinna spendera lite tid med Zuki eftersom jag jobbat hela veckan, och även med pojkvännen då vi knappt hunnit ses alls senaste tiden…
Vallade en kortis med lillan nyss, härlig liten busa. Bortavallning med Jin på söndag :)
Alla hundar dåliga i magen idag. Operation avmaskning så hoppas att det går bättre. En dag i skolan per vecka är väl inte så dåligt.. Ska försöka träna med hundarna, om jag har motivation till det. Vilket jag aldrig har nu för tiden. Men de dör inte om det inte händer något ;) Jag går in i lov idag, kanske åker i väg till stan och miljötränar Nox i helgen om han är pigg och glad!
Inget speciellt händer, min kusin och min morbror kommer på besök, kaaanske lite miljöträning.
-
Blev ett kort godisspår idag också
-
Idag har vi haft pälsvård. - Badad, fönat och tagit hand om tassarna lite extra med salva och kloklipp. I morgon ska vi nog följa med husse till jobbet och greja med bilen. Då blir det lite miljöträning där och en stadspromenad. Söndagen ska vi åka längdskidor med min mamma och boysen :)
Vi har tränat lydnat och gått ett kort spår (första med vinkel, det gick superduper!). Sen på kvällen var vi på en trevlig, hundvänlig restaurang, så då fick Fidel följa med. I nästan tre timmar låg han tyst och lugn under bordet. Duktiga hund.
Jag fyller år idag, så imorgon blir det minikalas med några av mina närmaste vänner. Vi brukar vara rätt lugna, så det bli bra träning för Fidel att ta det lugnt trots att här är folk och aktivitet.
Söndag blir nog en lugn vilodag. Vi kommer nog båda vara trötta, och jag har en hel del skolarbeten att ta igen.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#3 Blää med mask! Usch hoppas dom blir bättre i magarna snart!
#7 Grattis i efterskott (även om det är ett opersonligt meddelande så är det iaf inget FB-grattis! Haha)
Fått anmält Zuki till MH nu! Känns bra :)
Idag ska vi nog baaaara ta det lugnt. Slappa och chilla hela dagen. Får kanske gå en liten sväng med bus, sen bädda ner mig i sängen igen med lite Criminal minds! :)
Och imorgon ska Zuki och jag besöka mitt nya assistentbarn som "vi" ska börja jobba med :) Samt kolla på en bilbur till Zuki och ev ta en liten promenad med henne som har den och hennes aussie :)
Vi har hunnit med en långpromenad i skogen, nu ligger jag och Smilla i sängen och kollar på Supernatural. Sen ska vi träna rally, funderar fram och tillbaka på att debutera i Maj.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Miljötränat lillan, en tur på tågstationen med hissåkning, tunnel och rulltrappor. Hälsade på lejonet tvärs över gatan också, avrundade med en tur till Djurmagasinet. Vallade lite kort med Athos som har flyttat till mina svärföräldrar, där jag har fåren - han får mer uppmärksamhet där än hemma - ligger inget dramatiskt bakom, och han har det jättebra där borta :) . Inser att fösningen börjat fastna riktigt bra men drivningen är kaputt. Annars hade han det kalas. Fått en tur till marknaden i stan, och nu var de bebispassare. :)
Hann med miljöträning och en tripp till djuraffären, vägde honom också.. 13,8kg, herregud xD
-
Nu har jag varit ute på promenad-med-fikapaus med Jin och Feng också, och Jin har fått på sig sitt sprillans nya täcke; Back on Track meshvarianten. Han blev så stilig <3 När vi hämtade ut det på djuraffären så var det en liten valp (tollare tror jag) där inne, så söt. Tyckte Jin med, han är världens snällaste valpfarbror. ^^
Hundarna är HELGALNA idag! Som tur är är de bra på att ta det lugnt för tillfället ;) De har fått ett lek- och kontaktpass ute, det gillades. Som sagt helgalna. Träningspass i två dagar, inte dåligt för våran del!:)
Har en klump i magen för insåg nyss att imorgon fyller Lennart Hellsing kullen 2 år..
-
Imorse tränade jag och Lukas lite lydnad, vi körde lite fritt följ, inkallning och ståträning inför ställande under gång. Just ställandet har vi lite problem med.. vet inte riktigt hur jag ska göra..
Annars idag så har vi gått på en promenad i skogen, inatt kom det 1dm blötsnö så Lukas päls var full med snöbollar.. haha. Tyckte synd om han!
Eftersom jag i princip legat i sängen hela dagen och Zuki varit med mamma hela veckan så kände jag att jag nog behövde göra nått. Gjorde det enkelt för mig och tog först en tripp till Vellingeblomman och sen Veterinärshopen i höllviken så blev det bla lite gå-fint-i-kopplet-träning!