Måndag 10 februari 2014!
Hoppas ni haft en trevlig helg! Här nere i söder är det dessutom härligt väder idag, sol och rätt varmt! :)
Vad händer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har precis varit och duschat, så ska väl klä på mig lite och torka håret och bege mig ut med odjuret innan jag åker till jobb. Jobb resten av dagen, sen inget särskilt planerat.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
I norr är det blåsigt, mulet men bara -0,2°C.
Idag ska jag, Lukas och Kappi till Vindeln och hälsa på mormor. Ikväll var det tänkt att jag skulle på lydnadsträning i Tvärålund men har ingen möjlighet att fara dit så jag får träna hemma istället. Blir platsliggning!
Tanken är att Nox ska få miljötränas inne i stan idag, bussresa dit, promenad och passivtet väl där och avsluta med en promenad i skogen. Hoppas att det gör honom trött. Nu ska vi ta tag i detta! Har skjutit fram det tills nu.
Vet inte om Diablo ska få göra något, han blir nog glad att vara ute och leka på åkern.
Miljötränat lillan en timme i stan, hon var sååå duktig. Tycker det är superroligt. :D Lite annorlunda mot för lantmiljön här hemma. :)
Fick hem Lukas nya halsband idag från Paracord Hundhalsband UF. Skitsnyggt och passar jättebra på Lukas!
Kom hem från praktiken för ett tag sen. Hundarna börjar bli invanda dagishundar nu då de är med mig på praktiken, och idag fick Smilla en terapi-session med amstaffen Dolly. Det är helt fantastiskt vilka framsteg hon gjort, och att allt jobb gett resultat. Arach fick rejsa med dagisföreståndarens hund Bonzo i lervälling så båda hundarna är skapligt nöjda nu. Snart kommer syster med sambo + sambons systers hundar som jag ska klippa klorna på, och sen kommer även mammas väninna som ska stanna på middag och med sig har hon sina Japanese chin-hanar som jag varit hundvakt åt väldigt mycket förr.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Åkte in och miljötränade Nox som enligt schemat. Vi gick runt och strosade med massvis med människor runt omkring. Gick även runt och utforskade en djuraffär som han aldrig varit i förut, mannen som jobbade där var lite lustig tyckte Nox men modig som han är så hälsar han endå. Lite gottigt godis fick man också! Han hälsar alltid utan mattes hjälp, och han behöver absolut inte hälsa om han inte vill :)
Tränade även lite target (tass och nos), platsliggning och massa dragkamp mitt i smeten i väntan på bussarna. Bussresorna gick överförväntan! Underbar liten kille! Detta kommer han klara galant, nästa gång blir på onsdag tror jag.